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アイテム
高齢者・障害者を支援する半自律型移動ビークルの開発
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/45764
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/457647a69f3c0-6c55-4853-808e-77757dac9805
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2003 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2003-09-08 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 高齢者・障害者を支援する半自律型移動ビークルの開発 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Development of Semi - autonomous Vehicle supproting Elderly and Disabled People | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
通信総合研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
通信総合研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
通信総合研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Communications Research Laboratory | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Communications Research Laboratory | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Communications Research Laboratory | ||||||||
著者名 |
香山, 健太郎
矢入(江口), 郁子
猪木, 誠二
× 香山, 健太郎 矢入(江口), 郁子 猪木, 誠二
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著者名(英) |
Kentaro, Kayama
Ikuko, EguchiYairi
Seiji, Igi
× Kentaro, Kayama Ikuko, EguchiYairi Seiji, Igi
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 我々は,ロボティック通信端末(RCT)プロジェクトにおいて,市販の電動スクータを知能化したIntelligent City Walker (ICW) を開発している.ICWは情報端末としての側面と知能移動ビークルとしての側面を持ち,前者としては歩行者支援GISとの連携による低速移動に適した経路検索や一般道路監視システムとの連携による死角から接近する自動車の回避が可能である.また,後者としては,超音波センサ・赤外線センサ・ステレオカメラを用いて3次元占有格子による環境記述を作成し,衝突の危険があるときのみ操縦者から制御を奪って適切な回避行動を行う. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | We have been developing the intelligent City Walker (ICW), which is an intelligent wheeled vehicle based on commercial electric scooter. It is one element of Robotic Communication Terminals (RCTs) project. ICW has two main functions: that as an information terminal and an intelligent mobile vehicle. Route search for low speed transportation via mobility support GIS for pedestrian and vehicle avoidance via road observation systems is former function. Semi-autonomous danger avoidance is latter function. ICW makes environment description with three-dimension occupancy grid from supersonic sensor, infrared sensor, infrared sensor, and three-eye stereo camera. Autonomous avoidance is done if the ICW estimates that collision will occur. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11515904 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告高度交通システム(ITS) 巻 2003, 号 89(2003-ITS-014), p. 59-64, 発行日 2003-09-08 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |