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アイテム
都市道路網における交通流円滑化システムの一設計
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/45741
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/457412a3e75d6-de92-4fce-8725-c653958f96b4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2003 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2003-11-13 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 都市道路網における交通流円滑化システムの一設計 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Design of Traffic Flow Smoothness System in Urban Road Networks | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
福山大学工学部情報処理工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
福山大学工学部機械システム工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
福山大学工学部情報処理工学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Processing Engineering | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Mechanical Systems Engineering, Faculty of Engineering, Fukuoka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Processing Engineering | ||||||||
著者名 |
清水, 光
× 清水, 光
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著者名(英) |
Hikaru, Shimizu
× Hikaru, Shimizu
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿では、最初に、都市道路網の信号交差点の各流入路で成立する交通量収支に基づいて、渋滞長の総和を最小化させる信号制御システムと、出発地から目的地までの平均OD旅行時間を評価関数とする動的経路誘導システムを設計する。つぎに、信号制御システムと動的経路誘導システムをリアルタイムで結合させて、都市道路網における交通流を総合的に円滑化させるシステムについて提案する。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper studies a design of traffic flow smoothness system in urban road networks. Ths signal control system of the congestion length is described by a nonlinear time-varying discrete dynamic system and synthesized by using the feedback control. A signal control algorithm in which the three signal control parameters consisting of the cycle length, green split and offset are searched systematically so as to minimize the sum of congestion lengths in the traffic network is presented. The dynamic route guidance system is consisted of both the evaluation for the mean OD travel time and the recommemdable route search algorithm. The traffic flow smoothness system, which is most effective to reduce the congestions in urban road networks, is designed by connecting the signal control system with the dynamic route guidancy system in real time. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11515904 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告高度交通システム(ITS) 巻 2003, 号 114(2003-ITS-015), p. 35-42, 発行日 2003-11-13 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |