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アイテム
ミリ波を用いた次世代ITSのための路車間通信システムの検討
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/44077
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/440774e120c5c-1451-4f42-9c74-815dc01d859d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2000 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2000-11-30 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ミリ波を用いた次世代ITSのための路車間通信システムの検討 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Study on an Road -Vehicle Communication System for Future ITS Using Millimwter- wave Radio | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
秋田県立大学システム科学技術学部電子清報システム学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東北大学大学院工学研究科電気通信工学専攻 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京電機大学理工学部情報システム学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Systems Science and Technology, Akita Prefectural University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering, Tohoku University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
College of Science and Engineering, Tokyo Denki University | ||||||||
著者名 |
阿部, 紘士
× 阿部, 紘士
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著者名(英) |
Kohshi, Abe
× Kohshi, Abe
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿では,先ず想定される将来の高度道路交通システム(ITS)の要求条件を示し,それに該当するシステムの形態について検討結果を示す.次に,将来のITSに向けて,無線基地局と車両の間の無線リンクで45GHzのミリ波とCDMAシステムを用いて見通し内通信を行う路車間通信システムを提案する.提案するシステムの評価として,無線リンクの伝搬特性が検討されたが,ここでは,見通し内通信ができる車間距離,および無線基地局の送信電力に車両との間の距離のn乗に比例する電力制御を加えたときの伝送品質(ビット誤り率),伝送速度,無線帯域と下り回線のチャネル容量の関係を明らかにする。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper presents requirements of a supposed future intelligent transport systems (ITS) and the results of examination of the system configuration. Also, this paper proposes a road-vehicle communication system using 45GHz band millimeter-wave and CDMA system in the radio link between radio base station and vehicles for the future ITS. As an evaluation of the proposed system, propagation characteristics of the radio link were examined. Here, the vehicular interval for the line-of-sight communication, and in adopting the transmitting power control to be proportional to n-power of the distance radio base station and vehicles, the relation between transmission quality (bit error rate), bit rate, bandwidth and channel capacity in down link is clarified. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11851388 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告モバイルコンピューティングとユビキタス通信(MBL) 巻 2000, 号 112(2000-MBL-015), p. 121-127, 発行日 2000-11-30 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |