WEKO3
アイテム
ウェアラブルネットワークにおけるマルチメディアアプリケーションフレームワーク
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/43992
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/4399299497405-a4c8-47c7-a0d5-372cf6de988b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2001 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2001-11-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ウェアラブルネットワークにおけるマルチメディアアプリケーションフレームワーク | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Media Access Application Framework for Wearable Network Environment | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学 政策 ・メディア研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学 政策 ・メディア研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学 政策 ・メディア研究科/慶應義塾大学環境情報学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media and Governance, Keio University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media and Governance, Keio University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media and Governance, Keio University/Faculty of Environmental Information, Keio University | ||||||||
著者名 |
岩本, 健嗣
× 岩本, 健嗣
|
|||||||
著者名(英) |
Takeshi, Iwamoto
× Takeshi, Iwamoto
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年,一般のユーザが計算機を用いてマルチメディアアプリケーションを利用する機会は非常に多い。また,このようなアプリケーションをいつでもどこでも利用したいという要求も高まっている。しかし,既存のモバイルコンピューティングの手法では,1台の機器を持ち歩くことでこれに対応するため制限も大きい。一方で,様々な機器が部屋や公共の空間に埋め込まれるような計算機環境を想定した場合,これらの機器を組み合わせることで,いつでもどこでも利用可能な,制限の少ないマルチメディア環境を実現することも可能となる。本稿では,このような環境を実現する手法について考察し,機器の組み合せを実現するためのウェアラブルネットワークを提案する.ウェアラブルネットワーク環境実現の第1段階としてウェアラブルコンピュータと周辺機器との連携を支援するソフトウェアアーキテクチャである,Wappletフレームワークを構築する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In recent years, there are many of opportunities when users realize multimedia applications by using computers. In addition, there is also strong demand to utilize these multimedia applications anytime and anywhere. However, existing mobile computing approach has its limits, because in this approach the multimedia application is processed with only one computer along with the user. In contrast, if we assume the computing environment in which devices are embedded in the space such as room or public place, it is possible to realize media access environment which can be accessed anytime and anywhere with less restriction. This paper proposes the approach of wearable network which realize the collaboration of devices. The design and implementation of the Wapplet framework which realizes media access environment in the wearable network is also described. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11851388 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告モバイルコンピューティングとユビキタス通信(MBL) 巻 2001, 号 108(2001-MBL-019), p. 31-38, 発行日 2001-11-15 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |