WEKO3
アイテム
歩行者用道路上におけるリアルタイムな混雑情報の取得・提供手法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/43754
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/43754b2486a91-6c00-444f-8842-2999423f2745
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2004 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2004-05-13 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 歩行者用道路上におけるリアルタイムな混雑情報の取得・提供手法 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | The acquisition and offer method of the real time congestion information on the road for pedestrians | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院 理工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
千葉工業大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院 理工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院 理工学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Science and Technology, Keio University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Chiba Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Science and Technology, Keio University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Science and Technology, Keio University | ||||||||
著者名 |
山本, 友理
× 山本, 友理
|
|||||||
著者名(英) |
Yuri, Yamamoto
× Yuri, Yamamoto
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年,携帯端末の普及により,それを用いた歩行者ナビゲーションが注目される中,よりわかりやすく,リアルタイムな情報を提供することが必要とされている.特に歩行者道路上における混雑状況はリアルタイムに変化するものであり,歩行者にとって経路選択の一要因ともなりうる重要な情報である.本研究ではGPS内臓の端末が普及しつつあることから,GPSより得られる歩行速度等の歩行履歴情報を用いることで,歩行者用道路上におけるリアルタイムな混雑状況を推定することを試みる.また,どのような方法で混雑情報を提供するかについても提案する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In recent years, the pedestrian navigation using mobile devices has increased significantly. However, it needs to offer more intelligible and real-time information. Because the congestion condition on the road for pedestrians changed in real time, and it can be the important information for pedestrians to choice the route. In this paper, We put our attention in estimating the real time congestion situation on the road for pedestrians by using the walk-tracing data acquired from GPS. And we propose how to offer the congestion information. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11851388 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告モバイルコンピューティングとユビキタス通信(MBL) 巻 2004, 号 44(2004-MBL-029), p. 37-42, 発行日 2004-05-13 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |