WEKO3
アイテム
LAN環境におけるTrouble Tracking Ticket System(T3)の構築
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/42720
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/4272029edd259-d130-442f-a617-a16e77ac6d46
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1995 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1995-01-26 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | LAN環境におけるTrouble Tracking Ticket System(T3)の構築 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Design and Implementation of Trouble Tracking Ticket System for LAN management. | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
奈良先端科学技術大学院大学情報科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院基礎工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
奈良先端科学技術大学院大学情報科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
奈良先端科学技術大学院大学情報科学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science Nara Institute of Science and Technorogy | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Engineering Science, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science Nara Institute of Science and Technorogy | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science Nara Institute of Science and Technorogy | ||||||||
著者名 |
泉, 裕
× 泉, 裕
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著者名(英) |
Yutaka, Izumi
× Yutaka, Izumi
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本研究では、LAN内で発生した障害の復旧支援を目的としたTrouble Ticket Systemを開発を行っている。NetlogやConcert Ticket System等、従来のシステムでは、複数の管理者による管理体制下で運用する際、障害復旧の作業の分配や障害履歴の検索、長期的な運用が効果的に行えないので、刻々と障害が起こる状況に対応できない。そのため、複数の管理者が存在するLANにおいて長期的な運用でも効率的にネットワーク管理を行うことができるTrouble Ticket Systemが必要とされている。本稿では、従来のTrouble Ticket Systemの問題点について述べ、LAN内でTrouble Ticket Systemを長期的かつ効果的に運用するための必要条件や機能について考察し、それらを満足する機能を備えたシステムであるT3 (ouble Tracking Ticket Syst)を提案する。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | It becomes popular to use Trouble Ticketing Systems for trouble shootings in the network management. However, since currently available systems like Netlog or Concert Ticket System do not support functions for scheduling of trouble shooting tasks, communicating among network managers, and systematically analyzing registered tickets, while theses fucntions are considered to be essential for network trouble shootings. In this paper, we address problems around currently available trouble ticket systems in the case that they are applied for network management tasks, and requirements on the trouble ticket system are pointed out. Finally, we propose the T3 (Trouble Tracking Ticket System) and show its design and implementation. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA1155524X | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グループウェアとネットワークサービス(GN) 巻 1995, 号 13(1994-GN-009), p. 1-6, 発行日 1995-01-26 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |