WEKO3
アイテム
SIONetを適用したP2P型ネットゲームシステム
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/42241
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/42241edaf37fe-078f-49fe-b100-f9d4642988f2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2002 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2002-05-23 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | SIONetを適用したP2P型ネットゲームシステム | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Design of Peer -to- Peer Network Game System based on SIONet | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
NTT西日本 研究開発センタ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTT西日本 研究開発センタ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTT西日本 研究開発センタ | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Research and Development Center, NTT WEST | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Research and Development Center, NTT WEST | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Research and Development Center, NTT WEST | ||||||||
著者名 |
爰川, 知宏
× 爰川, 知宏
|
|||||||
著者名(英) |
Tomohiro, Kokogawa
× Tomohiro, Kokogawa
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿ではネットゲームシステムへのpeer-to-peer(P2P)技術の適用性と課題についてclient-server(C/S)技術との比較を中心に整理した。ネットゲームにおける基本的な機能:(1)ゲーム相手の探索、(2)ゲームの実行、(3)ゲーム結果の収集、(4)広告配信について、P2P技術を用いた場合の課題を整理し、NTT研究所が開発したSIONetを通信プラットフォームとして適用した上で、具体的な対応アプローチを提案した。プロトタイプを実装し、現在評価を進めているが、単なるC/Sの代替ではない新たな付加価値サービスへの可能性についても合わせて示すことができた。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Recently peer-to-peer (P2P) networking technology is growing up their value as an effective approach of making new network service. In this paper we discussed about the availability and requirements of P2P-based network game system making comparison with client-server (C/S) systems. We suggested some approaches to solve their requirements in four viewpoint; (1) matchmaking game partners, (2) management of playing game, (3) gathering the result of the game, and (4) distributing advertisings to suitable users, using SIONet as a P2P platform. We also described some availability of making new additional value for making network game services. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA1155524X | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グループウェアとネットワークサービス(GN) 巻 2002, 号 47(2002-GN-044), p. 39-44, 発行日 2002-05-23 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |