WEKO3
アイテム
電子宝探し:位置情報を用いた協調型エンタテイメントシステム
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/41968
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/419683111be4d-b0eb-4305-8297-6c1a588824c0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2006-05-31 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 電子宝探し:位置情報を用いた協調型エンタテイメントシステム | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Electronic Treasure Hunt: Real-time Cooperation Type Entertainment System that Uses Location Information | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
和歌山大学システム工学部デザイン情報学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
和歌山大学大学院システム工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
和歌山大学システム工学部デザイン情報学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Design and Information Sciences, Faculty of Systems Engineering, Wakayama University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Systems Engineering, Wakayama University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Design and Information Sciences, Faculty of Systems Engineering, Wakayama University | ||||||||
著者名 |
宗森, 純
× 宗森, 純
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著者名(英) |
JUN, MUNEMORI
× JUN, MUNEMORI
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 電子宝探しは位置情報を使用してアバターを操作し,宝物の得点を競うゲームである.このゲームの特徴は2人が協力しないと入手できない宝があることと絵文字によるコミュニケーションである.同一人物が集中的に複数回実験を行い,楽しさの評価を行った.実験結果から以下の事がわかった.GPS位置情報を使用したアバター操作システムは高く評価された.各プレイヤーの位置がポイントになった協力システムは高い評価で,位置情報を有効に活用できた. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The electronic treasure hunt developed this time uses location information and operates avatar. The participant competes for the point looking for the treasure arranged virtually. The features of this game are that a treasure cannot be obtained if two people do not cooperate and a pictograph communication. From concentrated experiments of pleasurability, the following points became clear that participants evaluated highly the avatar operation system that used GPS location information. Moreover, the cooperation system by which each player’s position became a point allowed location information to be used well. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA1155524X | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グループウェアとネットワークサービス(GN) 巻 2006, 号 60(2006-GN-060), p. 37-42, 発行日 2006-05-31 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |