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アイテム
企業・消費者間のコミュニケーションと認知の位相に着目して-宅配便利用の意向と実態に関する一考察-
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/39371
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/393715b4a7dae-79fb-4970-9f87-ff7523a8fd3e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2006-05-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 企業・消費者間のコミュニケーションと認知の位相に着目して-宅配便利用の意向と実態に関する一考察- | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Study of the Enterprises and Customers` Commmication on Branding Message -Focused on the Cognition and Evaluation of an Advertisement of Package Courier Market- | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
日本郵政公社郵政総合研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Institute of Postal Services, Japan Post | ||||||||
著者名 |
大江, 宏子
× 大江, 宏子
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著者名(英) |
Hiroko, OE
× Hiroko, OE
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 最近、ブランド・リレーションシップの管理における広告の役割に関心が集まっている。ブランドと消費者と関係性管理には、相互作用性が重要であるとされるが、そもそもコミュニケーションにおける相互作用をどう捉えればいいのだろうか。それを考える場合には、コミュニケーションのプロセス自体を考察対象とすることが求められようが、これを実証するのはむずかしい。事実、企業と消費者間のコミュニケーションにおける相互作用が両者の関係性に影響を及ぼすという重要な示唆が多々なされているにも関わらず、これについての具体的検証は数少なく、多くは、直感的理解にとどまっている。こうした問題意識のもと、宅配便企業の広告評価を取り上げ、関係性マーケティングの視点から、アンケート調査による回答データをもとに、企業が広告により発出するメッセージと消費者の認知と理解との位相を考察し、コミュニケーション・マーケティングと広告効果測定に関する課題と展望を述べる。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In the marketing theoly, these days the concept"Brand Relationship Management(BRM)" is being paid attention to, and there also interactive communication is one of the main topics. Many Scholars are analysing this based on various cases,but actual verification of conmnunication impact on the brand building is still on the agenda. The main purpose of this report is l)to survey the difference and position of two competing brands of the package courier services from consumers` cognition level, 2)to analyse factors deciding to purchase them, and 3) to valuate the effect of advertisement of one of those services. ln conclusion, discussion points of BRM and the future study plan is presented. The data set to be analysed here was gathered from the questionnaire about the package courier service market conducted last December. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11253943 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告情報システムと社会環境(IS) 巻 2006, 号 47(2006-IS-096), p. 37-42, 発行日 2006-05-15 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |