WEKO3
アイテム
複数ステークホルダー間の利害調整と合意形成を目指した時間割編成支援システム
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/39362
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/39362ee0eb165-6404-4e0f-934f-601b955ab96f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-08-25 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 複数ステークホルダー間の利害調整と合意形成を目指した時間割編成支援システム | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Timetable scheduling support system with functions of adjustment and agreement between stakeholders | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
神奈川大学大学院 理学研究科 情報学専攻 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
神奈川大学 理学部 情報科学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kanagawa University Graduate School Science course of information sciences | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kanagawa University Faculty of science information-science | ||||||||
著者名 |
坂倉, 秀幸
× 坂倉, 秀幸
|
|||||||
著者名(英) |
Hideyuki, Sakakura
× Hideyuki, Sakakura
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 大学における時間割編成問題は学生,時間割作成の担当者、教員など複数のステークホルダー間で利害が錯綜する非常に複雑な問題である。本研究では様々な制約条件を四つに分類し(時間割編成上の絶対条件、教員個別の絶対条件、時間割編成上の全体的優先条件、教員個別の要望条件)、それ等を満たす時間割を段階的に求めつつ,教員個別の要望条件の公平化や交渉相手の発見の支援を行うシステムを提案する。さらに時間割編成の過程においてボトルネックとなっている要因の摘出も目指す。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | A timetable scheduling problem in a university is the very complicated problem because there are many requirements from many stakeholders such as students,a curriculum planners,a teachers.In this study, we propose to classify these requirements into 4 categories(strong total requirement,strong individual teachers requirements, weak total requirements, weak individual teachers requirements). Thus, we search a solution to meet the requirements in order from strong total requirements, strong individual teachers requirement, weak total requirements, weak individual teachers requirements. In these process, adjustment of teachers requirements and negotiation between teachers are supported.Moreover,we intend to discover the bottleneck for timetable scheduling. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11253943 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告情報システムと社会環境(IS) 巻 2006, 号 92(2006-IS-097), p. 31-36, 発行日 2006-08-25 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |