WEKO3
アイテム
インタラクティブレンダリングのための質感表現法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38943
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/389437b5f0fe6-ae7f-4b8f-8ae9-0acfc49ef526
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1990 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1990-10-19 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | インタラクティブレンダリングのための質感表現法 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Exaggerated Representation of Textures for Interactive Rendering | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
埼玉大学工学部情報工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
埼玉大学工学部情報工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
埼玉大学工学部情報工学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Dept. of Information and Computer Sciences (DINCOS) Faculty of Engineering, SAITAMA University (SUN) | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Dept. of Information and Computer Sciences (DINCOS) Faculty of Engineering, SAITAMA University (SUN) | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Dept. of Information and Computer Sciences (DINCOS) Faculty of Engineering, SAITAMA University (SUN) | ||||||||
著者名 |
近藤, 邦雄
× 近藤, 邦雄
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著者名(英) |
Kunio, Kondo
× Kunio, Kondo
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本研究の目的は、対話的に質感表現を行なう手法を考案し、意図した質感の特徴を高速に、かつ強調して表現することが可能な工業意匠製品のための表現システムを作成することである。そして意図した濃淡付けを行ない、さらに質感表現のために表面加工や模様を加えることにより一つの画像を得ることを目標としている。このために、)実物の質感の見えかた、イラスト図の質感表現を分析し、質感表現条件を明らかにする。)濃淡変化生成のための有理表現された2次曲線による濃淡表現法、)質感特徴パターン生成を対話的に行なうための手法を開発する。これによって、わずかな人の指示によって、表現したい質感の特徴を高速に、また強調して作画することが可能となった。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper describes a very effective exaggerated method of textures for interactive rendering. A system for easily and quickly drawing high quality pictures with textures is discussed. Three rules of texture representation are presented on the basis of investigation by designers in industrial design fields. The topics described are : 1) shading control curve using rational quadratic curve segments ; 2) generation of characteristic texture patterns; and 3) texture exaggeration curves. Highlight areas are emphasized by reflection represention of interactive shade control. The present method enables us to render high quality pictures with textures easily and quickly. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 1990, 号 84(1990-CG-047), p. 1-7, 発行日 1990-10-19 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |