WEKO3
アイテム
ボクセル分割の最適化によるレイトレーシングの高速化手法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38809
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38809c9c564da-d366-41a2-a824-d7d62bc64efe
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 1993 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1993-02-26 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ボクセル分割の最適化によるレイトレーシングの高速化手法 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Method for Accelarating Ray Tracing by Optimizing Regular Spatial Subdivision | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
(株)日立製作所日立研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)日立製作所日立研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)日立製作所日立研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)日立製作所日立研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Research Laboratory, Hitachi Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Research Laboratory, Hitachi Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Research Laboratory, Hitachi Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Research Laboratory, Hitachi Ltd. | ||||||||
著者名 |
坂井, 俊雄
× 坂井, 俊雄
|
|||||||
著者名(英) |
Toshio, Sakai
× Toshio, Sakai
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿では、レイトレーシングにおける空間分割法を最適化する方式について述べる。空間分割法にはオクトリー分割法とボクセル分割法がある。それぞれの方法を分析して、各セル(空間分割によって作成された部分空間)の交点探索における追跡処理の高速性を重視し、ボクセル分割法を採用した。さらに、ボクセル分割法の分割数をシーンを構成する形状の大きさの平均値から求めるようにした。本方式を適用して性能評価した結果、各種のシーンにおいてレイトレーシングによるレンダリングを高速化することを実証できた。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper presents, a method that optimizes the spatial subdivision method for accelarating ray tracing. The spatial subdivision methods can be categorized as octree spatial subdivision methods, or regular spatial subdivision methods. The method which we proposed employs the regular subdivision method, which is faster than the octree spatial subdivision method in cell traversals. The regular grid size in the method is the same as the average size of all objects in a scene. We have found that the method realize to reduce ray tracing process by performing various experiments. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 1993, 号 14(1992-CG-061), p. 33-40, 発行日 1993-02-26 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |