WEKO3
アイテム
代数曲面を含む三面図の解釈
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38806
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/388063d0c4742-8ddf-43b7-8142-13dc57b55acc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 1993 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1993-02-26 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 代数曲面を含む三面図の解釈 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | UNDERSTANDING THREE ORTHOGRAPHIC VIEWS INCLUDING ALGEBRAIC CURVED SURFACES | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学電子情報工学系 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学電子情報工学系 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学電子情報工学系 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Inst. of Inf. Science & Electronics, Univ. of Tsukuba | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Inst. of Inf. Science & Electronics, Univ. of Tsukuba | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Inst. of Inf. Science & Electronics, Univ. of Tsukuba | ||||||||
著者名 |
井上, 正博
× 井上, 正博
|
|||||||
著者名(英) |
Masahiro, Inoue
× Masahiro, Inoue
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 代数曲面を含む3次元シーンを三面図がら復元する手法を開発した。本手法は、曲線や曲面を多角形や多面体で近似することなく、直接復元するものである。曲面部に起因する接線シルエットなどを表す補助線を導入することにより、既存の多面体復元法を拡張して適用することが可能となった。また、面図間の単純な対応によって得られた候補中の虚要素を排除する面の組合せ探索に、知識を導入して処理速度の効率化を図った。実験によって、基本的な代数曲面は効率よく復元できることを示した。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | A system that reconstructs solid models with algebraic curved surfaces from three orthographic views is described. In this paper, we presents two features. First, by introducing two kinds or additional lines, silhouette lines and tangency lines, we can directly reconstruct solid models with algebraic curved surfaces without using a method of polyhedron approximation. Second, we develop new rules and heuristics to handle curved surfaces used by the combinatorial search of faces. Rules work to reduce the processing time, and heuristics are aiming at simulation of human's understanding way of interpretation. Soundness and efficiency of the method is also proved experimentally. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 1993, 号 14(1992-CG-061), p. 9-16, 発行日 1993-02-26 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |