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アイテム
ポリゴン頂点の検索処理の不要な高速等値面生成手法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38540
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38540f01e0afc-4bd9-4327-b42e-28766d05fdac
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1997 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1997-08-21 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ポリゴン頂点の検索処理の不要な高速等値面生成手法 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Fast Isosurface Generation without Polygon - vertex Identification | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
日本アイ・ビー・エム(株)東京基礎研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学教養学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本アイ・ビー・エム(株)東京基礎研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
IBM Research, Tokyo Research Laboratory | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
The College of Arts and Sciences, The University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
IBM Research, Tokyo Research Laboratory | ||||||||
著者名 |
伊藤, 貴之
× 伊藤, 貴之
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著者名(英) |
Takayuki, Itoh
× Takayuki, Itoh
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 等値面のポリゴン頂点の大半は、複数のポリゴンに共有されている。そのため、等値面のポリゴンの生成過程では、そのポリゴン頂点がすでに生成された隣接ポリゴンと共有されるものなのかどうかを検索する処理が必要である。この処理は、ポリゴン生成の過程において、大きな計算量を占めている。本報告では、ポリゴン頂点が接する格子辺を共有する格子を同時に処理することで、ポリゴン頂点の検索を不要にした、効率的な等値面生成手法を提案する。筆者らの実装では、本手法によって約20パーセントの処理速度の向上を実現することができた。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Most of polygon-vertices of an isosurface. are shared by several polygons. Therefore, the polygon-vertex identification process which searches for the polygon-vertex generated at the same position is necessary in isosurfacing methods. The identification process generally occupies the largest part of the computational time in constructing polygons. This paper proposes an efficient isosurfacing method which does not require the polygon identification process, since the method processes all cells adjacent to a cell-edge which a polygon-vertex lies at the same time. In the authors' implementation, the method is about 20 percent faster than the conventional isosurfacing methods. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 1997, 号 79(1997-CG-086), p. 23-28, 発行日 1997-08-21 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |