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アイテム
屋外シーンにおける自然な影の簡易生成の試み
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38440
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38440e07ca6f0-900b-4f62-855b-66d2657c082e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1999 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1999-12-10 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 屋外シーンにおける自然な影の簡易生成の試み | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Simple Synthesis of Outdoor Scene Images with Soft Shadows | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京農工大学工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京農工大学工学部情報コミュニケーション工学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Technology, Tokyo University of Agriculture and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Computer, Information and Communication Sciences, Tokyo University of Agriculture and Technology | ||||||||
著者名 |
林, 豪樹
× 林, 豪樹
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著者名(英) |
Gouki, Hayashi
× Gouki, Hayashi
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 屋外のリアルなシーンをCGで作成する場合、天空光による柔らかい陰影を付加しないと不自然な画像になるが、天空光を正しく計算するには手間がかかる。しかし、フォトリアリステイックな画像生成と言えども、映画をはじめとする多くの応用分野においては、見かけの自然さが重要であり、手間をかけてまで光学的厳密性を追求することは必ずしも必要ではない。そこで本研究では、光学的厳密性を追求せずに、自然に見える陰影を簡易生成することを試みる。提案手法では、高さ方向からのデプスバッファを一つ作成することにより天空の可視領域を簡易計算し、陰影を生成する。その結果、地面や建物の壁において、また不完全ではあるが、自然なグラデュエーションが得られた。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | For image synthesis of photorealistic outdoor scene, it is necessary to add natural soft shadows by skylight. However, correct calculation of skylight effects is costly. In many application fields of photorealistic rendering, such as cinema, it is important to generate images which looks naturally, but optical exactness is not always necessary. Therefore, we try to synthesize natural soft shadows with simple calculation without optical exactness. In proposed method, we simply calculate the visibility of the sky by using a depth buffer from the height direction, and create soft shadows. Although it is not perfect, we can generate natural graduation on the ground and the walls of the buildings. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 1999, 号 105(1999-CG-097), p. 49-54, 発行日 1999-12-10 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |