WEKO3
アイテム
Wavelet変換を用いたテクスチャマッピングされたポリゴンの合成型多重解像度表現とLOD制御 (コンテンツ制作のための形状処理と一般)
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38385
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38385dd7c80ce-3f16-4cba-a2da-a540d03cfb21
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2001 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2001-02-16 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Wavelet変換を用いたテクスチャマッピングされたポリゴンの合成型多重解像度表現とLOD制御 (コンテンツ制作のための形状処理と一般) | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Wavelet -based Multi-resolution Representation and LOD Control for Texture- mapped Polygonal Model | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学大学院工学研究科システム情報工学専攻 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学大学院工学研究科システム情報工学専攻 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学大学院工学研究科システム情報工学専攻 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Dept. of Systems and Information Engineering, Graduate School of Engineering, Hokkaido University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Dept. of Systems and Information Engineering, Graduate School of Engineering, Hokkaido University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Dept. of Systems and Information Engineering, Graduate School of Engineering, Hokkaido University | ||||||||
著者名 |
三浦, 夕季
× 三浦, 夕季
|
|||||||
著者名(英) |
Yuki, Miura
× Yuki, Miura
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | テクスチャマッピングされた3次元ポリゴンモデルにおいて,ポリゴン面数やテクスチャ画像解像度が増大すると,表示や転送を効率化するための多重解像度表現やLOD制御手法が必要となる.そこで本研究では,まずテクスチャマップされた任意位相ポリゴンモデルから,画像を含めてWavelet変換が可能なSemi-regular位相のポリゴンモデルへ変換するリメッシュ化手法を提案する.さらに,リメッシュ後のポリゴンモデルと画像に対し,それぞれ3次元と2次元Wavelet変換を適用し,用途に応じてポリゴンと画像の解像度を独立に制御できる合成型多重解像度表現されたモデルを構成する手法について述べる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | A multi-resolution representation and its LOD control become necessary for efficiently processing a texture-mapped polygonal model with huge faces and high-resolution texture images. For this purpose, first, we propose a re-meshing algorithm where the texture-mapped polygonal model with arbitrary topology can be converted into the one with semi-regular topology suitable for wavelet transform. Then, we discuss how to compose the multi-resolution representation of the texture-mapped polygonal model where the resolutions of the polygon geometry and the texture image can be individually controlled by respectively applying the 3D and 2D wavelet transforms to the polygonal model and to the texture images of the re-meshed model. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 2001, 号 14(2000-CG-102), p. 19-24, 発行日 2001-02-16 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |