WEKO3
アイテム
4分木による3次元地形データ表現とその段階的表示
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38344
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38344823568c5-ce79-4114-a67f-12b92973813f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2001 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2001-11-09 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 4分木による3次元地形データ表現とその段階的表示 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Quadtree - based Representation of 3D Terrain Data and its Stepwise Display | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
静岡大学大学院情報学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
静岡大学情報学部情報科学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information, Shizuoka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Computer Science, Shizuoka University | ||||||||
著者名 |
岡本, 亜紗美
× 岡本, 亜紗美
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著者名(英) |
Asami, Okamoto
× Asami, Okamoto
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 3次元地形データのように膨大な量のデータを扱う際には、データの格納と実際の処理とを別々の場所で行うことがある。この場合、大量のデータの送信が不可欠となり、送信に伴う処理の遅れが処理の有効性に影響する。本研究では、3次元地形データの処理のうち最も基本的なものである“表示”を例に、処理要求から処理結果の表示開始までにかかる時間を短縮することを目的としている。地形データを複数の2次元ビット配列に分割し、そのそれぞれを4分木によって表現する。表示処理は、4分木1本分のデータを単位として行う。処理側では、新たな4分木1本分のデータを受け取るたびに、それまでに得られたデータにそれを併合しその結果を表示する。処理側に届く4分木の数が増えるにつれて、表示は段階的に完成へと近付いていく。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | A large amount of data, such as 3D terrain data, is often stored and processed in separate sites. In such situation, it is necessary to transfer a lump of data between the two sites, and the delay associated with data transfer may influence the effectiveness of the processing unit. Here we consider the display of 3D terrain data, and aim to reduce the time required between the processing request invocation and the start of the display. First, the 3D terrain data is transformed into a series of 2D bit arrays, each of which is then represented using a quadtree structure. A set of quadtrees is sent from the storage unit to the processing unit, one at a time. Every time the processing unit receives a tree, it merges it with what has already been received and displays the merged result. The resultant display improves in a stepwise manner as more and more data is received. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 2001, 号 106(2001-CG-105), p. 17-20, 発行日 2001-11-09 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |