WEKO3
アイテム
セルアニメーションからの三次元キャラクタの生成
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38277
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/3827719080b95-d13d-4603-a530-ecb91147460f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2003 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2003-02-14 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | セルアニメーションからの三次元キャラクタの生成 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Generating 3 - D Character Model from Cel Animation | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
The University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
The University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
The University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
The University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
The University of Tokyo | ||||||||
著者名 |
橋本, 泰成
× 橋本, 泰成
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著者名(英) |
Yasunari, Hashimoto
× Yasunari, Hashimoto
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本研究ではキャラクタの周りをカメラが回転する二次元のセルアニメーションからキャラクタの三次元形状を自動的に生成する手法を提案する。一般に、セルアニメーションのキャラクタは三次元的に正確な形状を意識して描かれているわけではないので、画像列から適切な三次元形状を定義するのは困難である。そこで、本研究では対象キャラクタが手足などのコンポーネントからできており、それぞれが丸みを帯びていると仮定し、胴体となる形状に対してそれらのコンポーネントを追加していくことで構造的に正しい三次元形状を生成する。我々は実験用のセルアニメーションに対し提案法を適用し、その有効性を検討した。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | We present a method for automatic generation of three-dimensional character model from two-dimensional cel animation in which the camera rotates around the character. Since designers usually do not care precise three-dimensional shape, it is hard to define a three-dimensional model of an animation character from a sequence of the images. Therefore, we propose a method for generating structually proper three-dimensional models by adding components of limbs to a body shape on the assumption that a target character consists of components of limbs, which have blobby shapes. We applied our proposal method to an experimental cel animation and estimated its availability. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 2003, 号 15(2002-CG-110), p. 75-79, 発行日 2003-02-14 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |