ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータグラフィックスとビジュアル情報学(CG)
  3. 2007
  4. 111(2007-CG-129)

格闘ゲームキャラクタの模倣学習

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/37996
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/37996
ad383466-1938-4789-bd75-f8a7f4d21c0a
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CG07129015.pdf IPSJ-CG07129015.pdf (851.5 kB)
Copyright (c) 2007 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2007-11-13
タイトル
タイトル 格闘ゲームキャラクタの模倣学習
タイトル
言語 en
タイトル The imitation learning of the fighting game character
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
筑波大学大学院システム情報工学研究科
著者所属
筑波大学大学院システム情報工学研究科
著者所属
筑波大学大学院システム情報工学研究科
著者所属(英)
en
University of Tsukuba, Graduate School of Systems and Information Engineering
著者所属(英)
en
University of Tsukuba, Graduate School of Systems and Information Engineering
著者所属(英)
en
University of Tsukuba, Graduate School of Systems and Information Engineering
著者名 服部, 裕介 田中, 彰人 星野, 准一

× 服部, 裕介 田中, 彰人 星野, 准一

服部, 裕介
田中, 彰人
星野, 准一

Search repository
著者名(英) Yusuke, HATTORI Akihito, TANAKA Junichi, HOSHINO

× Yusuke, HATTORI Akihito, TANAKA Junichi, HOSHINO

en Yusuke, HATTORI
Akihito, TANAKA
Junichi, HOSHINO

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 格闘ゲームのような対戦型のアクションゲームにおいて,コンピュータが操作するキャラクタ(以下COM)の行動は変化に乏しく,プレイヤは繰り返しプレイすることによって COM の行動パターンを憶えてしまい,ゲームに飽きてしまうという問題がある.そこで,本稿ではプレイヤを模倣学習する手法を用いて,COM の行動パターンを拡張する手法を提案する.本手法では,プレイログを記録し,対戦相手であるプレイヤの行動パターンを分析し,そのプレイヤの行動パターンの一部を模倣することでCOMの行動パターンを拡張する.本手法を用いることで,試合ごとに行動パターンを拡張し,成長していけるCOMを生成することが可能となる.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In action game, the computer’s behavior lacks diversity and human players are able to learn how the computer behaves by playing the same game over and over again. As a result, human players eventually grow tired of the game. Therefore, this paper proposes technique to expand the behavior pattern of COM. To this end, we use imitation learning. In this technique, play log is recorded. And COM expands the behavior pattern by imitating a part of player’s behavior pattern. In the result, COM is able to expand the behavior pattern every match and grow up.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10100541
書誌情報 情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG)

巻 2007, 号 111(2007-CG-129), p. 85-90, 発行日 2007-11-13
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-22 13:33:51.250003
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3