WEKO3
アイテム
Collective Body 3次元形状測定技術を用いたインタラクティブアート
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/37981
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/37981dd552699-413b-4a9a-b92c-dc96f05f09ce
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2008 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-02-19 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Collective Body 3次元形状測定技術を用いたインタラクティブアート | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Collective Body: Real-time Special Visual Effects System using 3D Scanner Technology | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
明星大学情報学部情報学科/東京工業大学大学院情報理工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工業大学大学院情報理工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工業大学大学院情報理工学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Meisei University Faculty of Information Science / Graduate School of Information Science & Engineering, Tokyo Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science & Engineering, Tokyo Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science & Engineering, Tokyo Institute of Technology | ||||||||
著者名 |
尼岡利崇
× 尼岡利崇
|
|||||||
著者名(英) |
Toshitaka, Amaoka
× Toshitaka, Amaoka
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 3次元形状測定により観客の身体形状、動作を実時間で測定しインタラクティブアートのコンテンツとするCollective Bodyを提案する。本作品は、観客の身体形状から生成した3次元モデルに観客の身体動作によって実時間で特殊視覚効果を与える。これら特殊視覚効果により、人間そのものを表現すべくミクロの視点からの物質世界と生命活動を視覚的に表現し、かつ観客は身鉢動作によってこれを体験することが可能となった。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper we present real-time special visual effects system with an automated human body scanner system called “Collective body”. As a person moves within the system, multiple cameras are used to measure 3D features of the human body in real-time to obtain 3D data. Then a 3D visualization is produced with point-based rendering and a particle system. It can also apply special visual effects to the 3D model in response to user's motion. We created an interactive artwork called “Collective Body” for the apptication of this system. Users can see a 3D model based on the feature of his/her body in from any viewpoint by using a wireless input device. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 2008, 号 14(2008-CG-130), p. 145-150, 発行日 2008-02-19 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |