WEKO3
アイテム
眼の3次元アニメーション表示と視線一致
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/37599
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/3759903c756c5-3afd-49ed-a9cb-f2585f0d84c2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1992 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1992-05-11 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 眼の3次元アニメーション表示と視線一致 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | 3 - Dimensional Eye - Animation Generated by CG, and Evaluation of Eye - Contact | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
ATR通信システム研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
ATR通信システム研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
ATR通信システム研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
ATR通信システム研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
ATR Communication Systems Research Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
ATR Communication Systems Research Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
ATR Communication Systems Research Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
ATR Communication Systems Research Laboratories | ||||||||
著者名 |
岸野, 文郎
× 岸野, 文郎
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著者名(英) |
Kishino, Fumio
× Kishino, Fumio
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Under the environment of a conversation or a conference eye movement and gaze provide important information. In this paper we describe a real-time animation technique to generate blinking and gaze shift while still considering convergence using Graphic Workstation. Moreover we report the experiment results about the feeling of eve contact and the perception of gaze direction when viewers observe this eye animation in 2-D or 3-D display. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Under the environment of a conversation or a conference, eye movement and gaze provide important information. In this paper, we describe a real-time animation technique to generate blinking and gaze shift, while still considering convergence, using Graphic Workstation. Moreover, we report the experiment results about the feeling of eve contact and the perception of gaze direction when viewers observe this eye animation in 2-D or 3-D display. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA1221543X | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI) 巻 1992, 号 31(1992-HI-042), p. 11-16, 発行日 1992-05-11 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |