WEKO3
アイテム
相談業務を対象とした対話支援環境の構築
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/37308
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/3730871ff251a-778f-4e97-953a-7eebbd8798f4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1996 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1996-11-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 相談業務を対象とした対話支援環境の構築 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Intelligent dialog supporter for consulting service -Cyber Consultant- | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
NTTデータ通信株式会社情報科学研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTTデータ通信株式会社情報科学研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTTデータ通信株式会社情報科学研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Laboratory for Information Technology NTT Data Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Laboratory for Information Technology NTT Data Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Laboratory for Information Technology NTT Data Corporation | ||||||||
著者名 |
安地亮一
× 安地亮一
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著者名(英) |
Ryoichi, Anchi
× Ryoichi, Anchi
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 金融相談端末上の相談業務を音声対話を理解することで知的に支援する実験システムを構築した。知識の少ないオペレータでも本システムの提供する知識を元にスムーズな対話を実現でき、サービス品質を維持できることを目的としている。本稿では、まず即時対話支援の位置づけを明らかにし、金融相談業務への適用の有効法を提案する。さらに具体的な実験システムの構成について述べる。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | An experimental system was built which supports financial consultation performed on a consultation terminal by understanding spoken dialogue. The system enables operators to consult with clients smoothly based on information provided by the system and keeps high quality of the service. In the paper, the support function for real-time dialogue is defined and applicability to financial consultation service is discussed. Then the experimental consultation system and its preliminary experiment are explained. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA1221543X | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI) 巻 1996, 号 109(1996-HI-069), p. 33-38, 発行日 1996-11-15 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |