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アイテム
仮想空間における対話的衣服設計に関する基礎的検討
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/37246
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/3724637ce721b-e042-4b96-a364-745cb5896a3e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1997 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1997-11-14 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 仮想空間における対話的衣服設計に関する基礎的検討 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Primitive Operations for Interactive Design of Clothes in Virtual Space | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学大学院工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学大学院工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学総合情報メディアセンター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学総合情報メディアセンター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学大学院工学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering, Kyoto University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering, Kyoto University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Center for Information and Multimedia Studies, Kyoto University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Center for Information and Multimedia Studies, Kyoto University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering, Kyoto University | ||||||||
著者名 |
北脇, 淳
× 北脇, 淳
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著者名(英) |
Jun, Kitawaki
× Jun, Kitawaki
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 仮想空間での対話的な物体操作に関する研究は、ほとんどが剛体を対象としたものである。柔軟な物体は、剛体に比べてそのシミュレーションの計算に時間がかかるため、実時間での実現が難しく、これを対象とした仮想空間での対話的操作に関する研究はほとんど行われていない。本研究では仮想空間において、人体上で衣服を3次元的に設計することを目標とする。このため、布の縫合、裁断、およびフォースフィードバックを用いた変形など、基本的な操作を実現すると共に計算時間のかかる布のシミュレーションを衣服設計上必要な場面のみに限定して実行することにより対話性処理の向上を図る。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Most works on object manipulation in virtual space assume to manipulate rigid objects. When we consider to manipulate nonrigid objects, it is difficult to simulate their deformation sufficiently fast for interactive manipulation. For this reason, there are quite a few works on interactive manipulation of nonrigid objects in virtual space. In this paper, aiming at 3D interactive design of clothes in virtual space, we propose to realize an interactive process to seam, cut, move clothes in the virtual space by simulating its deformation only when the simulation results are neccesary for the interaction. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA1221543X | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI) 巻 1997, 号 107(1997-HI-075), p. 39-44, 発行日 1997-11-14 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |