WEKO3
アイテム
会議支援システムモデリングの検討
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/36135
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/361350a99616d-ce7f-4242-affe-23ebb05e10ca
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 1989 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1989-05-19 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 会議支援システムモデリングの検討 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Modeling Study of Meeting Support Systems | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
NTT通信網総合研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTT通信網総合研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTT通信網総合研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTT通信網総合研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Telecommunication Networks Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Telecommunication Networks Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Telecommunication Networks Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Telecommunication Networks Laboratories | ||||||||
著者名 |
春田, 勝彦
× 春田, 勝彦
|
|||||||
著者名(英) |
Katsuhiko, Haruta
× Katsuhiko, Haruta
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | オフィス業務の知的生産性向上のため、オフィス業務を定式化・モデル化した上でOA化を行う試みが成されている。ここではこれまであまり取り上げられていない会議支援サービスを一般オフィス業務の統合化サービスと位置づけ、利用者要求を分析し、ISO/IECで国際標準化が進展している分散オフィス応用モデル(DOAM)をベースに機能モデルを提案する。提案された機能モデルは、会議支援サービス以外への機能拡張が容易で、利用者の要求に対してきめ細かな対応が可能であることが分った。また、提案した会議支援サービスの会議開催連絡についてシミュレーション評価し有効であることを示した。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Various kinds of office systems are proposed to improve the while-collar work's productivity depending on the analysis of their office activities, especially of fixed patterned office job, such as purchase transactions. These systems are, however, not sufficient, because of insufficient functional models on which their developments are based. This paper proposes the meeting support functional model as the integrated office service of general office works after the office requirements have analyzed. The proposed functional model realize easy extensibility, and adaptability for user requirement. More over, proposed service is proved to be effective by evaluation using simple simulation study. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10116224 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告マルチメディア通信と分散処理(DPS) 巻 1989, 号 41(1989-DPS-042), p. 25-32, 発行日 1989-05-19 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |