WEKO3
アイテム
連続メディア転送を考慮した情報間同期機構
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/35684
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/35684e7bc443b-9fd9-4aa6-9b74-820817873604
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 1995 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1995-01-26 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 連続メディア転送を考慮した情報間同期機構 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Synchronization Mechanizm considering Continuous Media Transmission on Distributed Network Environment | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
東洋大学工学部情報工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東洋大学工学部情報工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東洋大学工学部情報工学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information and Computer Sciences Toyo University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information and Computer Sciences Toyo University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information and Computer Sciences Toyo University | ||||||||
著者名 |
瀬田, 直也
× 瀬田, 直也
|
|||||||
著者名(英) |
Naoya, Seta
× Naoya, Seta
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 筆者らがこれまでに提案してきたダイナミックハイパーメディアシステムにおいて、複数のメディアデータから構成されるマルチメディア情報を、意味的に統合された一つの情報としてネットワークを越えて提供する際には、時間的関係を定義するプレゼンテーションシナリオに従ってメディアデータの転送・表示を行わなければならない。本研究では、リップ同期を要する時間的に密接な関係をもった複数のメディアをメディアグループとし、その複雑な同期・転送メソッドと共にカプセル化することにより、容易に動作制御が可能なメディアオブジェクト()を定義した。本稿ではこのMOを制御単位として、シナリオに基づいたメッセージバッシングにより、連続メディアと静的メディアとのシーン同期、またプレゼンテーション全体を制御単位としたコンテキストスイッチングを実現する機構の考案・実装を行ったので報告する。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | So far, we have introduced Dynamic Hypermedia System (DHS) using Knowledge Agent (KA) that enables users to retrieve multimedia information flexibly and effectively. In this DHS, it is desirable to transmit and display various media data according to presentation scenario so that they can be provided as semantically one integrated multimedia information object. We define a Media Group (MG) which consists of media data that should be transmitted over network and require "Lip Sync." among them. The MG and its involved processing are encapsulated into a Media Object (MO) which can be easily controlled based on message passing. In this paper, the implementation models which perform "scene sync." according to the presentation scenario by message passing to MOs and context switching between scenarios are described. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10116224 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告マルチメディア通信と分散処理(DPS) 巻 1995, 号 13(1994-DPS-068), p. 25-30, 発行日 1995-01-26 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |