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アイテム
リアルタイムグループウェアにおけるイベント順序制御の一考察
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/35351
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/353518e4f5646-2ae9-48d7-affd-f923b4e7c9b7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1997 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1997-04-24 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | リアルタイムグループウェアにおけるイベント順序制御の一考察 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Study on Event Order Inversion on Real - time Groupware | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
NTT情報通信研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTT情報通信研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTT情報通信研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTT情報通信研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Information and Communication Systems Labs. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Information and Communication Systems Labs. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Information and Communication Systems Labs. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Information and Communication Systems Labs. | ||||||||
著者名 |
徳永, 博之
× 徳永, 博之
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著者名(英) |
Hiroyuki, Tokunaga
× Hiroyuki, Tokunaga
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 対戦型ネットワークゲームのようなリアルタイムグループウェアでは,使用する回線の違いなどに起因する計算機間の通信遅延時間の差が利用者間の有利不利を招く.通信遅延時間の大きい回線を利用する者が送信したイベントは通信遅延時間の小さい回線を利用する者が後から送信したイベントに追い越されることがあり,不利な条件での利用を余儀なくされる.我々は,このイベントの送信順序と処理順序の逆転現象が計算機間の通信遅延時間の差により生じることに着目し,イベントの送信順序と処理順序を一致させ,同一条件でのアプリケーションの利用を保証するイベント順序補正機構を試作し,有効性の検証を行った. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The increasing performance and decreasing cost of computers and communications have made it more common for computers to be connected via networks. This is also increasing the demand for groupware; software that connects computers on networks with each other, and facilitates collaboration among its users. Some real-time groupware, such as network games, voting systems, etc., requires fairness among users. However, fairness is not guaranteed by most existing groupware products. The difference in communication lines to which each user is connected may cause unfairness. An event sent over high-speed communication line may over take an event on a low-speed communication line. We call this the 'event inversion problem'. The problem must be solved to support real-time groupware which demands fairness among users. We focus on the difference of communication latencies between users which may cause event in version. We have implemented a 'real-time event sorter' which sorts the received events by their timestamps to guarantee that the receiving order matches the sending order, and have verified the validity of the proposed method. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10116224 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告マルチメディア通信と分散処理(DPS) 巻 1997, 号 35(1997-DPS-082), p. 171-176, 発行日 1997-04-24 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |