WEKO3
アイテム
口コミ機構のコスト制御法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/35135
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/35135e929b5bd-d29d-468f-af95-4b579b54be89
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1998 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1998-09-17 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 口コミ機構のコスト制御法 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Controlling the Word -of- Mouth Mechanism with Distribution Costs | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
(株)富士通研究所ネットメディア研究センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)富士通研究所ネットメディア研究センター | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Netmedia Lab., Fujitsu Laboratories Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Netmedia Lab., Fujitsu Laboratories Ltd. | ||||||||
著者名 |
南, 俊朗
× 南, 俊朗
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著者名(英) |
Toshiro, Minami
× Toshiro, Minami
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 口コミ機構は,口コミエージェント間の局所的ネットワークを介して需要のある地域へ適応的に情報が伝えられるという性質を利用し,検索エンジンの持つトラフィック集中や情報の陳腐化等の問題解決を目指している.情報伝達は仮想的な伝達コストにより制御されるため,伝達コストの配分法は本機構にとって重要である.本稿では,近隣のエージェントに伝えられる情報に割り当てる伝達コストが一様の場合と可変の場合に,適応性の指標である平均アクセスコストがどのように異なるかを調べたシミュレーション実験について述べる.実験の結果,可変方式の方がより適応的であることが確かめられた.また,広告コストが適応性の違いに大きな影響を与えることが分かった. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The word-of-mouth mechanism intends to utilize its adaptability feature for solving the problems of the WWW search engines such as concentration of network traffics, latency of searched results, and so on. The adaptability that information is circulated towards the areas where the demands is high depends on the use of the virtual distribution-costs. This paper reports some results of the experiments for comparing two methods of cost-distribution; the uniform distribution and one in which cost varies according to the demands. The cost-varying method is more adaptive than the uniform-cost method in these experiments. We found also that the advertisement cost gives significant effects to adaptability. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10116224 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告マルチメディア通信と分散処理(DPS) 巻 1998, 号 84(1998-DPS-090), p. 129-134, 発行日 1998-09-17 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |