WEKO3
アイテム
データ共有型並列プログラムの部分再演法について
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/30934
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/30934b252544b-627e-4b71-a444-2b1fa4218354
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 1989 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1989-12-08 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | データ共有型並列プログラムの部分再演法について | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Partial Replay of Parallel Programs Based on Shared Objects | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
NTTソフトウェア研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Software Laboratories | ||||||||
著者名 |
高橋, 直久
× 高橋, 直久
|
|||||||
著者名(英) |
Naohisa, Takahashi
× Naohisa, Takahashi
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | LeBiancとMellor-Crummeryが提案したInstant Replayは,共有データ型並列プグラムの実行動作を再現し,サイクリックなデバッグを並列プログラムにも適用可能にする手法である.本論文では,Instant Repalyを一般化し,データフローグラフの実行モデルに基づく3つの再演法モデルと基本データ構造の異なる3種類の実現技法の組合せとして表現できる9種の再演法を提示する.これらの組合せの中で,要求駆動型再演モデルをオブジェクトごとに分散したデータ構造により実現すると,指定されたブレークポイントに到達するために必須な命令のみを再現できる,Instant Repalyにはない利点が得られる.この実現法で実行時に記録しなければならないデータ量は,この利点のある再演法の中では最も少なく,また,この利点がない再演法と比べても同程度以下であるので,この再演法が最も優れていることを示す.さらに,バス結合共有メモリ型マルチプロセッサ上に実現した再演システムでの評価結果から,上記再演法は,実行監視時にプログラム性能に対して比較的小さな影響しか及ぼさず,また,再演に必要なメモリ量も許容範囲に納まる,実用性の高い再演システムを与えることを示す. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The Instant Replay proposed by LeBlanc and Mellor-Crummey reproduces execution behaviour of parallel program based on shared objects, which allows cyclic debugging techniques to be applied. This paper presents various variations of the Instant Replay which are represented as the combinations of three replay models based on dataflow models and three essential data structures. This papers shows that the combination of demand-driven replay model and data structure dispersed among objects has such advantageous features that it can reproduce only requisite instructions to reach a specified breakpoint. The comparison of all the combinations leads us to conclude that the above combination is superior to other combinations because it requires the least amount of data to be recorded during execution among all the combination with the advantageous features and because it requires less or nearly equal amount of recorded data than other combinations without the advantageous features. A prototype of replay system, which has been implemented on a shared memory multiprocessor system, demonstrates that the above combination has only minor impact on program performance during program execution and has reasonable storage requirements. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10485570 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告プログラミング(PRO) 巻 1989, 号 107(1989-PRO-023), p. 87-96, 発行日 1989-12-08 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |