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アイテム
分散仮想環境における3次元オブジェクトの表示方式
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/26036
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/26036237b05fe-22f7-4d4e-9c21-d346ea83f435
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1997 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1997-02-27 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 分散仮想環境における3次元オブジェクトの表示方式 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | 3D Object Renderring Method for a Distributed Virtual Environment | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
九州工業大学情報工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
九州工業大学情報工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
九州工業大学情報工学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Computer Science and Electronics, Faculty of Computer Science and Systems Engineering, Kyushu Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Computer Science and Electronics, Faculty of Computer Science and Systems Engineering, Kyushu Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Computer Science and Electronics, Faculty of Computer Science and Systems Engineering, Kyushu Institute of Technology | ||||||||
著者名 |
寺中, 信行
× 寺中, 信行
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著者名(英) |
Nobuyuki, Jichu
× Nobuyuki, Jichu
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 我々はクライアント・サーバー方式による分散仮想環境の構築を目指している.通信回線の伝送容量に制限がある分散環境で仮想環境の表示を行なうためには,表示に重要な3次元情報を選択的に取得するとともに,少ない伝送量で違和感の少ない景観表示を行なえる表示システムが必要となる.本報告では,代替モデルを利用することにより,このような要求に合致した分散仮想環境用の表示方式を提案する.提案方式では,代替モデルの利用による伝送量削減の評価機能を表示システムに組み込む方式をとっており,伝送する3次元情報の選択が表示内容に基づいて自動的に行なわれる方式となっている. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | We have been constructing a distributed virtual environment system based on client-server model. The server need to transfer so many 3-D model data so that clients render a view of a world simulated on the server. But because of the limitation of network capability, it is difficult to transfer the whole data. This paper proposes a method to render a scene on client's screen using 3-D models whose data has not been sent completery from the server. To render the scene, our method uses alternative model. And when the original model data has arrived later, replace the alternative model with the original one. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10444176 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告システムソフトウェアとオペレーティング・システム(OS) 巻 1997, 号 20(1996-OS-074), p. 93-98, 発行日 1997-02-27 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |