WEKO3
-
RootNode
アイテム
手間の少ない講義録画を目的とした4チャンネル高解像度同時録画設備
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/25550
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/2555026852734-78d3-4806-a406-76c6686684aa
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2005 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2005-05-27 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 手間の少ない講義録画を目的とした4チャンネル高解像度同時録画設備 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | High Resolution Simultaneous Lecture Recording System with Simple Operation | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
豊橋技術科学大学 情報工学系 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
豊橋技術科学大学 情報メディア基盤センター | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Information and Computer Science Toyohashi University of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Information and Multimedia Center Toyohashi University of Technology | ||||||||
著者名 |
梅村, 恭司
岡部, 正幸
× 梅村, 恭司 岡部, 正幸
|
|||||||
著者名(英) |
Kyoji, Umemura
Masayuki, Okabe
× Kyoji, Umemura Masayuki, Okabe
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | マルチメディアを用いた教育においては,いかにコンテンツを効率よく作成するかが重要な問題である.これに対処するために,高解像度の映像を多チャンネルで録画するというアプローチを提案する.本稿では,実際にこの考え方で設計され,導入された事例を具体的に報告する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Efficient contents making is a key issue for multimedia education. We approach this problem using a high resolution multichannel lecture recording system. Design and the architecture of this system are reported in this paper. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10444176 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告システムソフトウェアとオペレーティング・システム(OS) 巻 2005, 号 48(2005-OS-099), p. 157-158, 発行日 2005-05-27 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |