Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2024-11-15 |
タイトル |
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タイトル |
レジスタンス:アヴァロンにおける信頼度推移曲線に基づくプレイヤの陣営推定 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Estimating Player Factions using Reliability-Transition Curves in The Resistance: Avalon |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
信頼度 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
信頼度推移曲線 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
レジスタンス:アヴァロン |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
陣営推定 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
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九州工業大学大学院情報工学研究院知能情報工学研究系 |
著者所属 |
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九州工業大学大学院情報工学研究院知能情報工学研究系 |
著者所属(英) |
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en |
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Department of Artificial Intelligence, Kyushu Institute of Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Department of Artificial Intelligence, Kyushu Institute of Technology |
著者名 |
永井, 秀利
中村, 貞吾
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著者名(英) |
Hidetoshi, Nagai
Teigo, Nakamura
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
「レジスタンス:アヴァロン」は,「人狼」のように会話が重要な正体秘匿系ゲームの一つである.人狼に比べてアヴァロンは 100%の確実性を持つ情報が乏しいため,他プレイヤ,発言,仮説等の様々な要素,事象をどの程度信じられるかの管理の重要性は,アヴァロンの方が高いと言えよう.本研究では,そうした信頼,信用,確証の度合いを総称した幅広い概念を「信頼度」と呼ぶ.ほぼすべての事象は情報不確実性を有するため,観測者たるプレイヤの心証として信頼度を捉える.信頼度の変化は心証の変化とするなら,その変化はヒステリシス性を持つと考えられる.そこで本研究では,履歴現象を有する推移として信頼度変化をモデル化し,それに基づいて人間の対戦ログにおける各プレイヤの陣営推定を行った. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
“The Resistance: Avalon” is a hidden identity game where conversation is crucial, similar to “Are You a Werewolf?”. Compared to “Werewolf”, “Avalon” has a scarcity of information with 100% certainty, making the management of reliability in other players, statements, hypotheses, and various other factors more important. In this study, we refer to the broad concept of the degree of reliability, confidence, or certainty as “reliability level.” Since almost all events have information uncertainty, we consider the reliability level to indicate the impression held by a player observing the events. If the change of reliability level means the change in impression, the change can be thought to exhibit hysteresis. Therefore, this study models changes in reliability levels as a transitional process with hysteresis properties and uses this model to estimate the faction of each player in human game-play logs. |
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2024論文集
巻 2024,
p. 17-24,
発行日 2024-11-15
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |