WEKO3
アイテム
地図上での経路連接による経路構築インタフェース
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/240480
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/2404804bd4755a-3279-4ec3-ae46-0817185f838a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]()
2026年10月31日からダウンロード可能です。
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Copyright (c) 2024 by the Information Processing Society of Japan
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非会員:¥660, IPSJ:学会員:¥330, CDS:会員:¥0, DLIB:会員:¥0 |
Item type | Trans(1) | |||||||||
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公開日 | 2024-10-31 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 地図上での経路連接による経路構築インタフェース | |||||||||
タイトル | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
タイトル | Path Assembly Interface based on Path Concatenation on Map | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | [コンシューマ・デバイス論文] 乗換案内,迂回経路,経路連接,経路探索 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
工学院大学大学院工学研究科電気・電子工学専攻 | ||||||||||
著者所属 | ||||||||||
工学院大学情報学部情報通信工学科 | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Electrical Engineering and Electronics Program, Kogakuin University Graduate School | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Department of Information and Communications Engineering, School of Informatics, Kogakuin University | ||||||||||
著者名 |
豊福, 純平
× 豊福, 純平
× 小林, 亜樹
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著者名(英) |
Jumpei, Toyofuku
× Jumpei, Toyofuku
× Aki, Kobayashi
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論文抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 公共交通による経路検索サービスは便利に使われているが,目的地への迅速な移動を主目的とした検索結果を返す.迂回した経路の検索には経由駅指定が可能だが,経路上の土地勘を利用者に要求する.このため,観光目的などであえて迂回経路を通った場合の経路検索にはそれらの情報も加えて検索するなどの手間がかかる.そこで本論文では,迂回経路をできるだけ少ない手間で構築することを目的として,部分経路を連接していくインタフェースを提案する.複数経路を比較選択しながら進めるため,手間を減らし土地勘のない利用者にも容易に進められるよう地図上で提供する.インタフェースの設計にあたっては地理的特徴をとらえての迂回経路構築を定式化し,その手順の効率化を図る方針とした.本提案インタフェースでは,地図上での迂回経路への指示と既存の経路検索を適宜組み合わせることで,効率的に目的となる経路を構築できることを目的としている.試作システムを作成し,既存の経路検索サービスを用いて実施するよりも短い時間で経路構築が完了できることから有効性を明らかにする. | |||||||||
論文抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Route-finding services for public transportation are conveniently used, however, they return search results whose main purpose is to move to a destination quickly. When searching for a detour route, it is possible to specify transit stations in such a service, but the user is required to familiarize themselves with the terrain along the route. For this reason, when a person takes a detour route for sightseeing purposes, etc., route search requires the user to add that information to the search as input. It takes time and effort consuming. In this paper, we have proposed an interface that concatenates sub-paths, with the aim of constructing detour routes with as little effort as possible. As the user would be compared and choose between multiple paths, we provide them on a map to reduce the effort required and make it easy for even users who are unfamiliar with the area to proceed. When designing the interface, we formulated the assembly of a detour route based on geographical characteristics and aimed to make that process more efficient. The purpose of our proposed interface is to be able to efficiently assemble a desired route by appropriately combining detour route instructions on a map with existing route searches. Our prototype system demonstrated its effectiveness by being able to complete route assembly in a shorter time than using existing route search services. | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12628043 | |||||||||
書誌情報 |
情報処理学会論文誌コンシューマ・デバイス&システム(CDS) 巻 14, 号 3, p. 23-33, 発行日 2024-10-31 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2186-5728 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | 情報処理学会 |