Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2024-09-07 |
タイトル |
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タイトル |
ODフローに基づく宇都宮市の交通ネットワーク設計に関する一検討 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
A study on transpotation network based on OD Flow in Utsunomiya city |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
一般講演セッション3 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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宇都宮大学大学院地域創生科学研究科工農総合科学専攻情報電気電子システム工学プログラム |
著者所属 |
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宇都宮大学大学院地域創生科学研究科工農総合科学専攻情報電気電子システム工学プログラム |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate Program in Information, Electrical and Electronic Systems Engineering, Division of Engineering and Agriculture, Graduate School of Regional Development and Creativity, Utsunomiya University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate Program in Information, Electrical and Electronic Systems Engineering, Division of Engineering and Agriculture, Graduate School of Regional Development and Creativity, Utsunomiya University |
著者名 |
渋谷, 龍気
藤井, 雅弘
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著者名(英) |
Ryuki, Shibuya
Masahiro, Fujii
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
宇都宮市は少子高齢化や交通渋滞,公共交通機関の利用者減少などの課題を抱えている.本研究では,これらの課題を解決するため,MaaS(Mobility as a Service)の概念に基づき,OD (Origin Destination) フローに基づいた交通ネットワークの設計を行う.まず,施設配置問題を解き,現実の交通施設を考慮しつつ交通の乗り換え地点となるハブ配置を行う.その後,夜間人口と昼間人口のデータから OD フローを推定し,各ハブを結ぶバス路線を設計する.また,路線設計においては,既存の鉄道ネットワークを活用し,現実的な道路ネットワークを考慮する.最終的に,OD フローと路線ポイントを基に,効率的な交通ネットワークを構築するための基盤を構成する. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Utsunomiya City faces challenges such as a declining birthrate and aging population, traffic congestion, and a decrease in public transportation users. In this study, in order to address these issues, we design a transportation network using OD (Origin Destination) flow based on the concept of MaaS (Mobility as a Service). First, we solve a facility location problem and place hubs while considering real-world transportation facilities. Then, using nighttime and daytime population data, we estimate the OD flow and designed bus routes connecting each hub. In the route design, we utilize the existing railway network and consider realistic road networks. Ultimately, based on the OD flow and route points, we establish the foundation for constructing an efficient transportation network. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11515904 |
書誌情報 |
研究報告高度交通システムとスマートコミュニティ(ITS)
巻 2024-ITS-98,
号 10,
p. 1-6,
発行日 2024-09-07
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8965 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |