WEKO3
アイテム
レビュー分析に基づくヘアケアアイテムの香りに関する他者表現抽出手法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/238995
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/2389951b3f5373-ba52-4ec2-8277-7e8607b9b02b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]()
2026年9月4日からダウンロード可能です。
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Copyright (c) 2024 by the Information Processing Society of Japan
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非会員:¥660, IPSJ:学会員:¥330, IFAT:会員:¥0, DLIB:会員:¥0 |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||||||||
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公開日 | 2024-09-04 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | レビュー分析に基づくヘアケアアイテムの香りに関する他者表現抽出手法 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
タイトル | Extracting Other's Expression for Fragrance of Hair Care Items Based on Review Analysis | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 1C | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||
京都産業大学 | ||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||
京都産業大学 | ||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||
追手門学院大学/大阪大学 | ||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||
京都産業大学 | ||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Kyoto Sangyo University | ||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Kyoto Sangyo University | ||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Otemon Gakuin University / Osaka University | ||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Kyoto Sangyo University | ||||||||||||||
著者名 |
横山, 真由子
× 横山, 真由子
× 山口, 史弥
× 上田, 真由美
× 中島, 伸介
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論文抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | 近年,商品に関するレビュー情報が掲載されている Web サイトは数多く存在している.ユーザは複数のレビューから商品の情報を確認することでその商品についての理解を深め,購入の判断材料としている.しかしながら,香りのような実体験から得られる情報が大きい評価項目については,レビューから把握することは容易でない.中でもヘアケアアイテムは日常的に使用するものであることから,その香りは,使用者の主観的な評価だけでなく,周りへの配慮の観点から客観的な評価を考慮する必要がある.このような香りの他者による評価を購入前に把握することは困難である.本稿では,ヘアケアアイテムのレビュー分析に基づいた,香りのカテゴリと強さのスコアリング手法について説明すると共に,香りに関する他者による評価の抽出手法について検討したので報告する. | |||||||||||||
論文抄録(英) | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | In recent years, there have been many websites that provide information on product reviews. Users deepen their understanding of a product by reviewing information about it from multiple reviews, and use this information to make a purchase decision. However, it is not easy to obtain information from reviews for evaluation items such as fragrance, for which information is largely obtained from actual experience. In particular, since hair care products are used on a daily basis, it is necessary to consider not only the subjective evaluation of the fragrance by the user, but also an objective evaluation from the viewpoint of consideration for the surroundings. It is difficult to know the evaluation of fragrance by others before purchase. This paper describes a scoring method for fragrance categories and strength based on a review analysis of hair care products, and reports on a study of a method for extracting other people's evaluations of fragrances. | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN10114171 | |||||||||||||
書誌情報 |
研究報告情報基礎とアクセス技術(IFAT) 巻 2024-IFAT-156, 号 6, p. 1-6, 発行日 2024-09-04 |
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ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2188-8884 | |||||||||||||
Notice | ||||||||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版者 | 情報処理学会 |