Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2024-05-08 |
タイトル |
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タイトル |
Connected Vehiclesによる協調経路変更制御における車両の走行特性に応じた経路決定 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Cooperative rerouting by connected vehicles for congestion mitigation considering heterogeneity of travelling performance |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
[SeMI] 2 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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芝浦工業大学大学院理工学研究科 |
著者所属 |
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芝浦工業大学大学院理工学研究科 |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate of Engineering and Science, Shibaura Institute of Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate of Engineering and Science, Shibaura Institute of Technology |
著者名 |
今村, 就
森野, 博章
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著者名(英) |
Shu, Imamura
Hiroaki, Morino
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
近い将来,道路を走行する車両の一定割合が自動運転車両を始めとするインターネットとの通信機能を有するいわゆる Connected Vehicles になると想定される.この環境下では,事故などによる一時的な車線封鎖で渋滞が発生する際に,複数の新しい経路候補がある場合はネットワーク上のサーバから個々の車両に対して異なる経路を指示して経路変更させることで,道路情報システムから提供される交通量情報をもとに各車両が同じ経路に決定する従来の方法よりも早期に渋滞を解消させることができる可能性がある. 既存研究では,複数の経路に対して,車両を経路変更させたときの到着増加時間が小さい順に経路変更させる手法が提案されている.しかし,既存手法では制御車両が普通車,大型トラックのように加速度の異なる複数の種類で構成されている状況は考慮されていない.本研究ではこの状況において車両の加速度に応じて異なる経路の指示をすることで,新しい経路での渋滞を緩和しながら,新しい経路先の車の旅行時間増加の低減を目標とする. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In the near future, it is anticipated that a certain percentage of vehicles traveling on roads will become connected vehicles, equipped with communication capabilities with the internet, including autonomous vehicles. In this environment, when traffic congestion occurs due to temporary lane closures caused by accidents, for example, multiple new route options may be available. In such cases, by instructing individual vehicles with different routes from servers on the network, based on traffic volume information provided by the road information system, it may be possible to alleviate congestion more quickly than the conventional method where each vehicle determines the same route based on the information. Existing research has proposed methods for changing routes in the order of increasing arrival time when multiple routes are available. However, existing methods do not consider situations where controlled vehicles consist of multiple types with different accelerations, such as regular cars and large trucks. In this study, we aim to reduce the increase in travel time for vehicles on new routes while alleviating congestion on new routes by instructing different routes based on the acceleration of vehicles in this situation. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11515904 |
書誌情報 |
研究報告高度交通システムとスマートコミュニティ(ITS)
巻 2024-ITS-97,
号 47,
p. 1-5,
発行日 2024-05-08
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8965 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |