Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2023-06-10 |
タイトル |
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タイトル |
完全情報ゲームおける他者行動モデル構築支援システム\n |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Construction Support System of Behavioral Model of Opponent in Strategy Board Game |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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関西大学院システム理工学研究科 |
著者所属 |
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関西大学システム理工学部 |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Science and Engineering, Kansai University |
著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Engineering Science, Kansai |
著者名 |
栢野, 凌磨
小尻, 智子
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著者名(英) |
Ryoma, Kayano
Tomoko, Kojiri
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
オセロのような完全情報ゲームにおいては,相手プレイヤの行動を推測して自身の行動を決定することは重要である.行動は各自が持っている行動モデルに沿って決定していると考えられるため,相手の行動モデルを知ることができれば取り得る行動も推測可能である.本研究では場面に応じた行動の優先順位の集合を行動モデルと定義し,相手との対戦履歴から行動モデルを導出する方法を提案する.また,ユーザに提案手法を体験させることで行動モデルの導出方法の習得を支援するシステムを構築する. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In a strategy board game such as Othello, it is important to determine one’s own actions by estimating the actions of the opposing player. Since each player’s behavior is determined according to his or her own behavioral model, it is possible to estimate actions to be taken if the player knows the opposing player’s behavioral model. In this study, we define a behavioral model as a set of actions according to situations with the priority order, and propose a method for deriving a behavioral model from the game records. In addition, we construct a system to support players in learning how to derive behavioral models by allowing them to experience the proposed method. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA12496725 |
書誌情報 |
研究報告教育学習支援情報システム(CLE)
巻 2023-CLE-40,
号 5,
p. 1-7,
発行日 2023-06-10
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8620 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |