Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2022-07-12 |
タイトル |
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タイトル |
スマートコントラクト上で実行可能な分散型擬似乱数生成手法 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Distributed Random Number Generation Method on Smart Contracts |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
ICSS |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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早稲田大学 |
著者所属 |
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ジョージタウン大学 |
著者所属 |
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早稲田大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Waseda University |
著者所属(英) |
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en |
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Georgetown University |
著者所属(英) |
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en |
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Waseda University |
著者名 |
佐古, 健太郎
松尾, 真一郎
森, 達哉
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著者名(英) |
Kentaro, Sato
Shin’ichiro, Matsuo
Tatsuya, Mori
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
スマートコントラクト上で実行可能な分散型疑似乱数生成法である N-choice game (NCG) を提案する.M 人の参加者について,1 人を dealer,残りを player と異なる役割を持たせる.各参加者は 0 以上 N 未満から 1 つの値を選び,NCG のルールによって定められた得点を受け取る.各参加者が受け取る報酬の額は,その得点によって決定される.参加者が選んだ値は繋ぎ合わせた後ハッシュ化されて擬似乱数となる.NCG は,以下の 3 つの目標を達成するために設計されている.(1) 参加者にランダムな選択をするインセンティブを与える (2) 分散化値生成器におけるランダム性のレベルを評価する (3) 高性能を確立する.我々は Solidity 言語で NCG を実装し,その性能を評価した. 90% 以上の NCG 参加者が結託しない限り,生成されるシーケンスは高いランダム性を持つことを明らかにした.また,NCG の乱数生成のスループットは,既存研究と比較して 129 倍高速であることも実証された. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
We propose N-choice game (NCG), a decentralized pseudo-random number generation method that can be executed on smart contracts. Of the M participants, one is a dealer, and the rest are players, each with a different role. Each participant chooses one value between 0 and N − 1 and receives a score determined by the NCG rule. The amount of reward each participant receives is determined by the score. The values chosen by the participants are combined and hashed into a pseudo-random number. The NCG framework is designed to achieve the following three goals: (1) Incentivize participants to provide random choices, (2) Evaluate the level of randomness in the decentralized environment, and (3) Establish high performance. We implement the NCG framework in Solidity and evaluate its performance. Our extensive experiments reveal that unless more than 90% of NCG players collide, the generated random numbers have high randomness that can pass the NIST randomness test. The experiments also demonstrated that the throughput of random number generation in NCG is 129 times faster than in the existing framework, Random Bit Generator [3]. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA12628305 |
書誌情報 |
研究報告セキュリティ心理学とトラスト(SPT)
巻 2022-SPT-48,
号 29,
p. 1-6,
発行日 2022-07-12
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8671 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |