WEKO3
アイテム
上がり札に相手が返せるかを考慮した二人単貧民の部分的解析
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/211505
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/211505db4f6b2c-f528-4a58-84cc-5c391a96223c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2021 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-06-12 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 上がり札に相手が返せるかを考慮した二人単貧民の部分的解析 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
タイトル | A Partial Analysis of Two-player TANHINMIN Considering Whether The Opponent Can Submit A Card on The Last Card | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ゲームの理論 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
名古屋大学未来社会創造機構モビリティ社会研究所 | ||||||||||
著者所属 | ||||||||||
名古屋大学未来社会創造機構モビリティ社会研究所 | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Global Research Institute for Mobility in Society, Institutes of Innovation for Future Society, Nagoya University | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Global Research Institute for Mobility in Society, Institutes of Innovation for Future Society, Nagoya University | ||||||||||
著者名 |
大渡, 勝己
× 大渡, 勝己
× 木谷, 裕紀
|
|||||||||
論文抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 二人単貧民はトランプゲーム大富豪を簡略化した二人零和完全情報ゲームであり,この勝者は両プレイヤの手札枚数に対して線形時間で決定できる.本研究では,二人単貧民において,勝者の最後の提出札に着目し,この札の上に相手が札を提出可能か,またはパスしかできないかを考慮して試合結果を細かく分ける.このとき,互いのプレイヤの最強札の強さが異なる条件下においては,この試合結果についても手札枚数に対して線形時間で求められることを示す.さらに,最強札が同じ強さの場合についても,計算機実験の結果から予想しているゲームの性質について議論する. | |||||||||
論文抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | The winner of two-player TANHINMIN can be determined in linear time with respect to the number of cards in both players' hands. In this study, we focus on the winner's last card, and distinguish the outcome of the game by considering whether the opponent can submit a card on this card or can only pass. We show that under the condition that the strength of the strongest cards of both players is different, this result of the game can also be determined in linear time. We also discuss the properties of the game expected from the results of the computer experiments when the strongest cards are of the same strength. | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11362144 | |||||||||
書誌情報 |
研究報告ゲーム情報学(GI) 巻 2021-GI-46, 号 15, p. 1-7, 発行日 2021-06-12 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2188-8736 | |||||||||
Notice | ||||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||||
出版者 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | 情報処理学会 |