Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2021-05-25 |
タイトル |
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タイトル |
訪問意欲を支える感性価値的構造と観光資源の魅力の可視化ー赤穂市日本遺産の“塩”を活用したインバウンド誘客ー |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Visualization of Visit Motivation Based on Kansei Value Structure and Attractiveness of Tourism Resource: Toward Attracting Inbound Visitors Based on Ako Salt, a Japan Heritage |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
演劇・社会 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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関西学院大学 |
著者所属 |
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関西学院大学 |
著者所属 |
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関西学院大学 |
著者所属 |
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関西学院大学 |
著者所属 |
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関西学院大学 |
著者所属 |
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関西学院大学 |
著者所属 |
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関西学院大学 |
著者所属 |
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関西学院大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Kwansei Gakuin University |
著者所属(英) |
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en |
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Kwansei Gakuin University |
著者所属(英) |
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en |
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Kwansei Gakuin University |
著者所属(英) |
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en |
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Kwansei Gakuin University |
著者所属(英) |
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en |
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Kwansei Gakuin University |
著者所属(英) |
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en |
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Kwansei Gakuin University |
著者所属(英) |
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en |
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Kwansei Gakuin University |
著者所属(英) |
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en |
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Kwansei Gakuin University |
著者名 |
破田野, 智己
竹澤, 智美
杉本, 匡史
徐, 貺哲
森川, 貴嗣
東, 泰宏
渋田, 一夫
長田, 典子
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著者名(英) |
Tomomi, Hatano
Tomomi, Takezawa
Masashi, Sugimoto
Xu, Kuangzhe
Takashi, Morikawa
Yasuhiro, Azuma
Kazuo, Shibuta
Noriko, Nagata
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
インバウンド誘客に向け,訪日希望外国人の観光動機を測定・分類し,観光動機タイプによって観光資源の体験意欲が異なることを可視化した.本研究では,まず観光動機にかかる国内外の尺度を収集し,各項目の重要度の評定結果を分析して網羅的かつ代表的な項目で構成される観光動機尺度を新たに作成した.この尺度を用いて 8 の国や地域 (アメリカ・イギリス・フランス・ドイツ・イタリア・中国・台湾・香港)に在住する 1157 名を対象にオンラインアンケートを行った結果,6 因子が抽出された.この 6 因子の得点をもとにクラスタ分析を行った結果,参加者は 8 つの観光動機タイプに分類されることと,観光動機タイプによって地域の観光資源の評価が異なることを明らかにした. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
We focused on what people consider important in tourism. 50 Japanese adults were asked to rate the importance of each of the 160 items (excluding duplicates) of existing scales related to tourism motive. The results were analyzed and a 33 item tourism motivation scale was developed. Using this scale, an online questionnaire was administered to 1157 people living in 8 countries and regions, and 6 factors were extracted. As a result of cluster analysis based on these factors, it was found that the participants were classified into eight motivation types and that the distribution of the types differed by country and region. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA12049625 |
書誌情報 |
研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC)
巻 2021-EC-60,
号 16,
p. 1-6,
発行日 2021-05-25
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8914 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |