Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2021-02-09 |
タイトル |
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タイトル |
歪み補正された変位マッピングを用いた波面の伝播シミュレーション |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Visual Simulation of Wave Propagation Using Distortion-free Displacement Mapping |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
一般セッション2 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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慶應義塾大学大学院理工学研究科 |
著者所属 |
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慶應義塾大学理工学部 |
著者所属 |
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慶應義塾大学理工学部 |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Science and Technology, Keio University |
著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Science and Technology, Keio University |
著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Science and Technology, Keio University |
著者名 |
吉良, 俊亮
中山, 雅紀
藤代, 一成
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著者名(英) |
Shunsuke, Kira
Masanori, Nakayama
Issei, Fujishiro
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
オブジェクトの変形は,現実世界の多様な物質を表現するうえで欠かせない要素である.近年の CG の進歩に伴い,変形のシミュレーションにもまた,より高精細なものが求められている.本研究では,キューブマップを変位マッピングに転用することにより,種数 0 のオブジェクト表面上に,テクスチャ空間と実空間の間の歪みを解消した変形シミュレーションを実現する手法を提案する.本稿では,その変形の一例として,波面が伝播するシミュレーションを試みる. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Deformation plays an essential role in expressing a large variety of materials in reality. Due to advances in computer graphics, deformation simulation also needs to be more accurate. In this study, we propose a new method for deformation simulation on a genus zero sur face using displacement mapping. We divert cubemaps to displacement mapping so as to correct possible distortion between texture space and physical space. In this article, we attempt to simulate wave propagation as an example of the deformation. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10100541 |
書誌情報 |
研究報告コンピュータグラフィックスとビジュアル情報学(CG)
巻 2021-CG-181,
号 9,
p. 1-6,
発行日 2021-02-09
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8949 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |