Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2020-03-10 |
タイトル |
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タイトル |
マルチモーダル対話型キャラクターを用いた接客訓練システム |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Customer Service Training System Using Multimodal Interactive Characters |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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筑波大学理工学群工学システム学類 |
著者所属 |
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筑波大学大学院システム情報工学研究科 |
著者所属 |
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筑波大学大学院システム情報工学研究科 |
著者所属 |
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筑波大学大学院システム情報工学研究科 |
著者所属 |
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筑波大学大学院システム情報系 |
著者所属(英) |
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en |
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College of Engineering Systems, Tsukuba Univ. |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Systems and Information Engineering, Tsukuba Univ. |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Systems and Information Engineering, Tsukuba Univ. |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Systems and Information Engineering, Tsukuba Univ. |
著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Engineering Information and Systems, Tsukuba Univ. |
著者名 |
古野, 友也
藤田, 智
王, 東皓
尾身, 優治
星野, 准一
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著者名(英) |
Tomoya, Furuno
Satoru, Fujita
Donghao, Wang
Yuji, Omi
Junichi, Hoshino
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
サービス業においては,顧客の心理面を重視した「おもてなし」である接遇が顧客満足度の向上において重要とされている.接遇は主に OJT によって時間をかけて学んでいくことが多いが,失敗により顧客を失うリスクや,クレーム場面のような発生する頻度の低い状況での応対を訓練することが難しいといった問題点が存在する.本研究では,クレーム応対において必要な知識を学習し,それらを実践することが可能な VR 訓練システムを提案する.本システムを用いた繰り返しの訓練を行い,訓練者のクレーム応対スキルの変化を調べた. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In the service industry, reception, which considers the psychological aspects of customers, is regarded as important in improving customer satisfaction. The service is often learned mainly through on the job training. However, there are problems such as the risk of losing customers due to failure and difficulty training customer service skills in rare situations such as complaints scene. In this study, we propose a VR training system that can learn the necessary knowledge in complaint handling and practice it. This system acquires the trainee's actions and contents of the speech, evaluation them, and encourages appropriate improvements. We conducted repetitive training using this system and examined the change of trainees' skills in complaint handling. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10100541 |
書誌情報 |
研究報告コンピュータグラフィックスとビジュアル情報学(CG)
巻 2020-CG-177,
号 1,
p. 1-6,
発行日 2020-03-10
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8949 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |