Item type |
Branch(1) |
公開日 |
2020-03-07 |
タイトル |
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タイトル |
EC サイト掲載商品の紹介文作成支援 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Support for Making Introduction Sentences for Items on E-Commerce Websites |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
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北海道大学工学部情報エレクトロニクス学科 |
著者所属 |
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北海道大学大学院情報科学研究院 |
著者所属 |
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北海道大学大学院情報科学研究院 |
著者所属 |
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北海道大学大学院情報科学研究院 |
著者所属(英) |
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en |
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Department of Electronics and Information Engineering,School of Engineering,Hokkaido University, Sapporo, Hokkaido, Japan |
著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Information Science and Technology, Hokkaido University, Sapporo, Hokkaido, Japan |
著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Information Science and Technology, Hokkaido University, Sapporo, Hokkaido, Japan |
著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Information Science and Technology, Hokkaido University, Sapporo, Hokkaido, Japan |
著者名 |
阿部, 涼介
横山, 想一郎
山下, 倫央
川村, 秀憲
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著者名(英) |
Ryosuke, Abe
Soichiro, Yokoyama
Tomohisa, Yamashita
Hidenori, Kawamura
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
近年のECサイト市場の拡大に伴い,掲載される商品数は非常に多くなっている.そのためECサイト担当者の掲載商品の紹介文作成の負担が大きい.本稿では,担当者を想定利用者として,説明文作成の負担を軽減しつつ,より多くの商品に対して高品質な商品紹介文を提供するために商品紹介文作成支援システムの開発を行う.対象の商品として国内で豊富な種類が取り扱われている日本酒を取り上げる.本システムを利用して作成された商品紹介文や担当者の作成した商品紹介文を評価するために,日本酒 3 品の紹介文が掲載されたメールをメーリングリストの登録者 34 万人に配布した.メールに掲載されている商品掲載ページへ遷移するためのURLのクリック率に基づく評価を行い,作成支援された紹介文のクリック率が有意に高いことが示された. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
With the expansion of the EC site market in recent years, the number of products posted has become extremely large, which places a heavy burden on EC site managers in creating introductory sentences on the products posted. In order to provide high-quality product introductions for more products while reducing the burden of creating descriptions, we will develop a product introduction creation support system. In order to evaluate product introduction sentences created using this system and product introduction sentences created by the person in charge, register an e-mail with three sake introductions on the mailing list. The evaluation based on the click rate of the URL used to transit to the product listing page in the email showed that the click rate of the introduction sentence supported was significantly higher. |
書誌情報 |
行動変容と社会システム vol.06
巻 2020,
発行日 2020-03-07
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |