Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2020-02-08 |
タイトル |
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タイトル |
データサイエンス教育を目的とした慣性計測センサを用いた学習教材の検討 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Examination of learning materials using inertial measurement sensors for data science education |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
学生セッション(2) |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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現在,大阪電気通信大学 |
著者所属 |
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現在,大阪電気通信大学 |
著者所属 |
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現在,大阪電気通信大学大学院 |
著者所属 |
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現在,大阪電気通信大学大学院 |
著者所属 |
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現在,大阪電気通信大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Presently with Osaka Electro-Communication University |
著者所属(英) |
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en |
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Presently with Osaka Electro-Communication University |
著者所属(英) |
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en |
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Presently with Osaka Electro-Communication University |
著者所属(英) |
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en |
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Presently with Osaka Electro-Communication University |
著者所属(英) |
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en |
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Presently with Osaka Electro-Communication University |
著者名 |
渕, 崇洋
是常, 友哉
白濱, 勝太
上東, 亜佑稀
上善, 恒雄
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著者名(英) |
Takahiro, Fuchi
Tomoya, Koretsune
Shota, Shirahama
Ayuki, Joto
Tsuneo, Jozen
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
文部科学省から大学の数理・データサイエンス教育の強化方策が発表されるなど,近年データサイエンス教育に関心が高まっている.また,オープンデータ化が進み,データサイエンス教育を後押ししている.しかし,現実のデータ分析において多くのノイズが含まれているなど,計測データのクレンジングから始まるデータの取り扱いも重要である.そこで我々は,デジタルゲームの操作インタフェースとしても汎用性がある IMU に着目し,計測からデータ処理を行うまでの過程を学ぶための学習教材を検討している.スポーツゲームのインタフェースへの活用を想定して計測・分析の手法検討から得られた経験から学習教材としての可能性について報告する. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In recent years, the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (MEXT) has announced measures to strengthen mathematics and data science education at universities. In addition, open data has been promoted, and data science education has been boosted. However, it is important to handle data starting with cleansing of measured data, such as the fact that real data analysis contains a lot of noise. Therefore, we focus on the IMU which has versatility as a digital game operation interface, and are studying learning materials to learn the process from measurement to data processing. This paper reports on the possibility of using as a learning material based on the experience obtained by examining the measurement and analysis methods assuming the use for sports game interfaces. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10096193 |
書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE)
巻 2020-CE-153,
号 5,
p. 1-4,
発行日 2020-02-08
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8930 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |