Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2020-01-08 |
タイトル |
|
|
タイトル |
子供の協調性向上に向けた野菜協同収穫の疑似体験システム~複数人によるフルボディインタラクション~ |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Simulated Experience System of Vegetable Collaborative Harvesting to Improve Children's Social Skills --Full-Body Interaction with Multiple People-- |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
医療/ゲーム |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
東京理科大学 |
著者所属 |
|
|
|
東京理科大学 |
著者所属 |
|
|
|
多摩美術大学 |
著者所属 |
|
|
|
明治学院大学 |
著者所属 |
|
|
|
神戸大学 |
著者所属 |
|
|
|
東京理科大学 |
著者所属 |
|
|
|
筑波技術大学 |
著者所属 |
|
|
|
多摩美術大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Tokyo University of Science |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Tokyo University of Science |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Tama Art University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Meiji Gakuin University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kobe University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Tokyo University of Science |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Tsukuba University of Technology |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Tama Art University |
著者名 |
小宮, 直己
山本, 一希
矢野, 美波
江草, 遼平
稲垣, 成哲
溝口, 博
生田目, 美紀
楠, 房子
|
著者名(英) |
Naoki, Komiya
Kazuki, Yamamoto
Minami, Yano
Ryohei, Egusa
Sigenori, Inagaki
Hiroshi, Mizoguchi
Miki, Namatame
Fusako, Kusunoki
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
子供にとって社会性や協調性を学ぶことは重要である.そして,子供は他者とコミュニケーションをとることで社会性や協調性を学んでいく.特に,子供は遊びを通して協調性を学ぶといわれている.また,身体を使って学習すると学習効果が高く,特に子供に顕著であることが明らかになっている.しかし,近年の子供は,外で遊ぶことが減り,協調性を学ぶ機会が少なくなっているという問題がある.そこで,著者らは,2 人で交互に掘る動作をすることで,根菜を収穫することができるゲームシステムを開発した.そして,作成したシステムを,小学校にて実際に小学生に体験してもらい,システムが問題なく動作すること,子供がシステムを操作することが可能であることを確認した. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
It is important for children to learn about sociality and collaboration. Children learn sociality and collaboration by communicating with others. In particular, children are said to learn collaboration through play. In addition, it has been shown that learning using the body is highly effective, especially in children. However, there is a problem that children in recent years are less likely to play outside and have fewer opportunities to learn collaboration. Therefore, the authors developed a game system that can harvest root vegetables by digging alternately with two people. The elementary school students actually experienced the created system in elementary school, and it was confirmed that the system works without problems and that the child can operate the system. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA1221543X |
書誌情報 |
研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)
巻 2020-HCI-186,
号 33,
p. 1-3,
発行日 2020-01-08
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8760 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |