Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2019-10-14 |
タイトル |
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タイトル |
Clock-based Intrusion Detection Systemの評価 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Evaluation of the Clock-based Intrusion Detection System |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Fingerprint,侵入検知,車載ネットワーク,周期メッセージ,CAN |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
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住友電気工業株式会社 |
著者所属 |
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住友電気工業株式会社 |
著者所属 |
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住友電気工業株式会社 |
著者所属 |
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住友電気工業株式会社 |
著者所属 |
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株式会社オートネットワーク技術研究所 |
著者所属 |
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株式会社オートネットワーク技術研究所 |
著者所属 |
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株式会社オートネットワーク技術研究所 |
著者所属 |
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株式会社オートネットワーク技術研究所 |
著者所属 |
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株式会社オートネットワーク技術研究所 |
著者所属 |
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住友電気工業株式会社 |
著者所属(英) |
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en |
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SUMITOMO ELECTRIC INDUSTRIES, LTD. |
著者所属(英) |
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en |
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SUMITOMO ELECTRIC INDUSTRIES, LTD. |
著者所属(英) |
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en |
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SUMITOMO ELECTRIC INDUSTRIES, LTD. |
著者所属(英) |
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en |
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SUMITOMO ELECTRIC INDUSTRIES, LTD. |
著者所属(英) |
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en |
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AutoNetworks Technologies, Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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AutoNetworks Technologies, Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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AutoNetworks Technologies, Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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AutoNetworks Technologies, Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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AutoNetworks Technologies, Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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SUMITOMO ELECTRIC INDUSTRIES, LTD. |
著者名 |
塚本, 博之
櫻澤, 聡
濱田, 芳博
吉田, 圭吾
足立, 直樹
石川, 史也
上口, 翔悟
上田, 浩史
宮下, 之宏
畑, 洋一
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著者名(英) |
Hiroyuki, Tsukamoto
Satoru, Sakurazawa
Yoshihiro, Hamada
Keigo, Yoshida
Naoki, Adachi
Fumiya, Ishikawa
Shogo, Kamiguchi
Hiroshi, Ueda
Yukihiro, Miyashita
Yoichi, Hata
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
コネクティッドカーや自動運転車両の実現に向け,サイバー攻撃対策は重要な課題である.侵入検知は車両がサイバー攻撃を受けたことを検知する技術であり,この検知結果に基づきサイバー攻撃への具体的な対策を開始する.この様な技術の1つとしてFingerprint技術がある.これは,車載ネットワークにおいてメッセージを送信したElectric Control Unit(ECU) を特定し,期待する送信元ECUでない場合に攻撃メッセージとして識別する技術である.本論文では,ソフトウェアベースのFingerprint技術として知られるClock based Intrusion Detection Systems (CIDS) について評価を行い,この技術の脆弱性として知られるClock Phishingやその他の問題点の改善方法について検討を行う. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Security measures have become one of the most crucial issues in the realization of autonomous driving and connected cars. Intrusion Detection System (IDS) are known as one such security measure; these systems detect cyber-attacks in order to begin a specific measure to counter the attack. Some IDSs use fingerprint technics. These technics allow for recognition of which Electric Control Units (ECUs) sent a CAN message, and detect a malicious CAN message if the transmission source ECU is different from the legitimate one. In this paper, we will evaluate the Clock-based Intrusion Detection System (CIDS) known as software-based fingerprint technic, and study improvements about the vulnerability of this method known as clock phishing and other problems found by the authors. |
書誌レコードID |
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識別子タイプ |
NCID |
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関連識別子 |
ISSN 1882-0840 |
書誌情報 |
コンピュータセキュリティシンポジウム2019論文集
巻 2019,
p. 55-62,
発行日 2019-10-14
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |