Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2019-11-21 |
タイトル |
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タイトル |
レビューサイトのランキング機能に基づく消費者行動の集団ゲームモデル |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
A Population Game Model of Customers' Behaviors based on Review Score Ranking |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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大阪大学大学院基礎工学研究科 |
著者所属 |
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大阪大学大学院基礎工学研究科 |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Engineering Science, Osaka University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Engineering Science, Osaka University |
著者名 |
黒見, 大希
金澤, 尚史
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著者名(英) |
Daiki, Kuromi
Takafumi, Kanazawa
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
近年,カスタマーレビューを用いたショッピングサイトを利用することは一般的となっている.多くのレビューサイトでは,商品の平均評価ランキングを参照することで,1 つ 1 つのレビューを参照する手間なく商品を比較することができる.このため,消費者はしばしばそのランキングを参考に商品を購入する.本報告では,消費者がレビューサイトのランキング機能を利用することにより,平均評価の高い商品をより購入しやすくなるという意思決定過程を複数集団ゲームにおける更新プロトコルとしてモデル化し,導かれるダイナミクスの性質を分析する. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In recent years, the online shopping has become common. In many review sites, customers can refer to an average rating ranking of products, and can compare the products without refering to each review in detail. Its convenience makes customers use such a ranking to determine which product to purchase. In this paper, we model customers' decision-making that purchases a highly rated product in the average rating ranking as a revision protocol in a population game, and investigate properties of the generated dynamics by the revision protocol. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN1009593X |
書誌情報 |
研究報告アルゴリズム(AL)
巻 2019-AL-175,
号 2,
p. 1-4,
発行日 2019-11-21
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8566 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |