Item type |
National Convention(1) |
公開日 |
2019-02-28 |
タイトル |
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タイトル |
集合知型マーケティングサポートシステムにおける顧客コメントを分析するための可視化システム |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
コンピュータと人間社会 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
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明大 |
著者所属 |
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明大 |
著者所属 |
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西武文理大 |
著者所属 |
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電機大 |
著者名 |
新井, 啓太
櫻井, 義尚
櫻井, 恵里子
鶴田, 節夫
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Since marketing research on theme parks such as Tokyo Disney Land is costly, we developed an efficient opinion collection system. However, it is difficult for the interviewer to extract characteristic opinions from several opinions. Therefore, we classified emotions for opinions based on the wheel of Plutchik, and further proposed a method of displaying them on a map and visualizing them. As a result, it was shown that the interviewer can visually recognize the comment by displaying the comments classified as emotions on the map with the corresponding colors. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00349328 |
書誌情報 |
第81回全国大会講演論文集
巻 2019,
号 1,
p. 857-858,
発行日 2019-02-28
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |