Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2019-03-10 |
タイトル |
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タイトル |
車載制御システムを対象としたLogical Execution Timeの実現手法 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
The Realization of Logical Execution Time for Automotive Control Systems |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
車載,マルチコア |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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名古屋大学大学院情報学研究科 |
著者所属 |
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名古屋大学大学院情報学研究科 |
著者所属 |
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名古屋大学大学院情報学研究科 |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Informatics, Nagoya University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Informatics, Nagoya University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Informatics, Nagoya University |
著者名 |
小川, 真彩高
本田, 晋也
高田, 広章
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著者名(英) |
Masataka, Ogawa
Shinya, Honda
Hiroaki, Takada
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
近年,パワートレインアプリケーションのマルチコア化が進められてきている.しかし,コア間通信はタイミングが不定であることから検証が難しい.そのため,決定的なタイミングで通信を行う Logical Execution Time (LET) が注目されてきている.LET の実現手法として,単一の処理単位 (LET 処理) でタスク間通信を行う手法があるが,これには実行オーバヘッドが大きいという問題がある.また,安全性に影響しないタスクは,エンジンの高回転時にデッドラインミスする可能性があるが,既存の LET の実現手法ではそれを考慮していない.本研究では,デッドラインミスを考慮した LET の実装方法を提案し,その上で LET 処理を複数コアに効率的に分散する手法を提案する.評価の結果,本手法は単一の LET 処理の場合と比較して CPU 負荷の削減が可能であることがわかった. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In recent years, adapting a multicore architecture for powertrain applications has been proceeding. However, it is difficult to verify timings of inter-core communication of tasks because they are variable for each instance of a task. For this reason, Logical Execution Time (LET), which realizes communication at determined timings, is attracting a lot of attention now. An existing approach for LET realizes inter-task communication via a single dedicated process (LET process), however this approach causes a large execution overhead. In addition, existing approaches do not assume the possibility that safety-unrelated tasks miss their deadline when an engine rotates at a high speed. In this paper, we propose a realization approach for LET assuming the possibility, moreover an approach that efficiently distributes operations of an LET process into several cores. As a result of an evaluation, our approaches can reduce a CPU load of an LET process compared to a single LET process. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10096105 |
書誌情報 |
研究報告システム・アーキテクチャ(ARC)
巻 2019-ARC-235,
号 4,
p. 1-8,
発行日 2019-03-10
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8574 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |