Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2019-02-28 |
タイトル |
|
|
タイトル |
B2B2Xモデルの2ndBにおける「サービス改善」への1stBのサービス運用側からの貢献に関する課題分析 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Problem presentation of contribution by 1stB's service operation for improvement of 2ndB's services |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
日本電信電話株式会社NTTネットワークサービスシステム研究所 |
著者所属 |
|
|
|
日本電信電話株式会社NTTネットワークサービスシステム研究所 |
著者所属 |
|
|
|
日本電信電話株式会社NTTネットワークサービスシステム研究所 |
著者所属 |
|
|
|
日本電信電話株式会社NTTネットワークサービスシステム研究所 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
NTT Network Service Systems Laboratories |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
NTT Network Service Systems Laboratories |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
NTT Network Service Systems Laboratories |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
NTT Network Service Systems Laboratories |
著者名 |
立石, 直規
森谷, 高明
西尾, 学
冨士井, 裕之
|
著者名(英) |
Naoki, Tateishi
Takaaki, Moriya
Manabu, Nishio
Hiroyuki, Fujii
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Society 5.0 では IoT で人や物が分野横断的に組み合わされ新しい価値を生み出すことが提唱され,さらにその土台となる API エコノミーはすでに広く展開されている.一方,より多様な業種が素材となるサービスを組み合わせて新たなソリューションを作ることが可能になるため,激化するであろう競争に対する短周期でのサービス 「改善」 が要される.この 「改善」 に向けては,サービス組み合わせ事業者から素材サービス提供事業者へ,データ提供など多くの要求や期待があろう.本稿では,組合せサービス提供事業者の 「改善」 = 「売上増」 への,素材となる通信やクラウド事業者の貢献について,ITIL での業務フローの整理や,リーン ・ スタートアップ等に見られる市中の知見を基に難しさを説明し,素材サービス提供事業者の貢献像に触れ,その実現に向けた課題を提起する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
At Society 5.0 vision, widely varied combination by a lot of components is proposed. In addition, API economy has been already popular. On the other hand, companies of various industry have been able to assemble services in order to make new solutions. Therefore, completions between companies of conventional industries and new companies turns to be more severe. In order to compete, rapid improvements for services are required. For this improvement, middleB companies at B2B2X model expect firstB companies to provide beneficial data. In this article, we explain the structure of middleB's service improvement and firstB's contribution by ITIL and lean startup. Then, we describe problems of firstB for improvement, gain of sales of middleB. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11253943 |
書誌情報 |
研究報告情報システムと社会環境(IS)
巻 2019-IS-147,
号 5,
p. 1-7,
発行日 2019-02-28
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8809 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |