Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2018-12-14 |
タイトル |
|
|
タイトル |
知的行動の記録・分析ツールを用いた教育の実践 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Practice of education using recording and analysis tool of intellectual behavior |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
公立はこだて未来大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Future University Hakodate |
著者名 |
大場, みち子
山口, 琢
|
著者名(英) |
Michiko, Oba
Taku, Yamaguchi
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
われわれは 「考える」 プロセスに着目して知的行動を記録し,分析するツールを開発してきている.まず,作文に着目して研究を進め,開発したツールを大学のライティング演習に適用している.作文行動やパズルの操作の良い ・ 悪いパターンが分かれば,タイムリーな指導により文章を考えるプロセスの改善が図れると期待している.本稿ではこれまでに開発してきた知的行動を測定 ・ 分析するツールとこれらを利用したさまざまな教育の実践について報告する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
We have been developing tools to record and analyze intellectual behavior focusing on "thinking" process. First of all, we focused on composition and carried out research, and applied the developed tool to the university's writing exercises. If we understand good / bad patterns of writing actions and puzzle manipulation, we expect to improve the process of thinking sentences with timely guidance. In this paper, we report on tools to measure and analyze the intellectual behavior developed so far and the practical implementation of various education using these tools. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12049625 |
書誌情報 |
研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC)
巻 2018-EC-50,
号 14,
p. 1-5,
発行日 2018-12-14
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8914 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |